بین الملل

اولیانوف: بحث راستی آزمایی تعهدات ایران در نشست شورای حکام بررسی شد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی از بررسی بحث راستی آزمایی تعهدات ایران در نشست شورای حکام خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین ضمن اشاره به بررسی بحث راستی آزمایی تعهدات ایران در نشست شورای حکام در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: بحث راستی آزمایی در ایران، در جلسه ماه نوامبر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبتا بی سر و صدا بود. بسیاری درباره انحراف تهران از شروط برجام ابراز نگرانی کردند، اما هیچ کس سعی نکرد اوضاع را بدتر جلوه دهد. به نظر می‌رسد کشور‌ها می‌خواهند منتظر وقوع تحولات در سال ۲۰۲۱ باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از تحلیلگران می‌گویند عادی سازی اوضاع در خصوص برجام، نیازمند پرداختن به برنامه موشکی و رفتار منطقه‌ای ایران است. این غلط است. عاقلانه نیست که پرونده هسته‌ای را با مسائل دیگری ترکیب کنیم که امکان حل و فصل آن‌ها صرفا در چارچوب منطقه‌ای گسترده‌تر وجود دارد.

پیش از این، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که در اراضی اشغالی به سر می‌برد، در مصاحبه‌ای با روزنامه جروزالم پست گفته بود کارزار فشار حداکثری به قوت خود باقیست و تمامی گزینه‌ها برای مقابله با ایران همچنان بر روی میز قرار دارد.

الیوت آبرامز، نماینده ویژه دولت آمریکا نیز گفته بود شرکای اروپایی آمریکا خواستار تمدید بند‌های زوال پذیر توافق هسته‌ای ایران هستند. آن‌ها به وضوح خواستار رسیدگی به برنامه موشکی تهران و نیز رفتار‌های منطقه‌ای این کشور هستند.

در همین حال، ۳ کشور اروپایی در بیانیه‌ای مدعی شدند علی‌رغم اقدامات متناقض از سوی ایران به تعهداتشان در توافق هسته‌ای کشورمان متعهد بوده‌اند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا