بین الملل

تائید نتیجه انتخابات در ایالت جورجیا باز هم داد ترامپ را درآورد

دونالد ترامپ مقامات ایالت جورجیا را به مانع‌تراشی در مسیر دستیابی او به یک پیروزی بزرگ در این ایالت متهم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، تائید رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا بار دیگر داد دونالد ترامپ را درآورد.

رئیس جمهور فعلی آمریکا که رقابت انتخاباتی را در ایالت جورجیا به رقیب دموکراتش واگذار کرده در پیامی توئیتری نوشت: فرماندار جورجیا و معاون او از بررسی امضا‌هایی که می‌تواند موجب افشای صد‌ها هزار رای غیر قانونی شده و یک پیروزی بزرگ را برای من و حزب جمهوری خواه رقم زند، امتناع می‌کنند. چرا آن‌ها این کار را نمی‌کنند و چرا تا این حد برای تائید یک شمارش پوچ شتاب دارند؟

ایالت جورجیا شامگاه جمعه نتایج انتخابات را به طور رسمی تایید کرد. «برد رافنسبرگ»، مسئول ایالت جورجیا اعلام کرد که بعد از بازشماری آرا، «جو بایدن»، نامزد انتخاباتی حزب دموکرات پیروز انتخابات در این ایالت شده است.

نتایج شمارش دستی آرا در ایالت جورجیا نشان می‌دهد بایدن با بیش از ۱۲ هزار رای اختلاف موفق به شکست ترامپ و کسب تمامی ۱۶ رای الکترال این ایالت شد. پیش‌تر به دلیل آنکه اختلاف دو نامزد در ایالت جمهوری‌خواه جورجیا کمتر از نیم درصد بود، کارزار انتخاباتی ترامپ خواستار شمارش دستی آرا شده بود. با این حال، شمارش مجدد آرا تغییر محسوسی در اختلاف آرای دو نامزد ایجاد نکرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا