بین الملل

بیش از ۲ هزار رای شمارش نشده در ایالت جورجیا پیدا شد

مقامات ایالت جورجیا اعلام کردند در اثر خطایی عجیب بیش از ۲ هزار رای در یکی از شهر‌های این ایالت شمارش نشده است.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از شبکه آرتی، بازشماری آرا در ایالت جورجیا نشان داد بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ رای در شهر فلوید شمارش نشده اند.

بنا به اعلام یک رسانه آمریکایی، مقامات ایالت جورجیا پس از بازشماری آرا، متوجه آرا شمارش نشده در فلوید شدند. گفته می‌شود از مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ رای شمارش نشده، هزار و ۶۴۳ رای به ترامپ و ۸۶۵ رای به بایدن تعلق دارد. مقامات شهر فلوید با عجیب خواندن این اشتباه، علت آن را وارد نشدن آرا شمارش شده در یک کارت حافظه عنوان کردند.

با توجه به اینکه در قوانین انتخاباتی اختلاف رای کمتر از نیم درصد نامزدها، امکان درخواست برای بازشماری آرا را به طرفین می‌دهد، روند بازشماری آرا در ایالت جورجیا از چند روز پیش شروع شد.

روز گذشته ترامپ در ادامه تاکید بر تقلب در انتخابات سوم نوامبر در پیامی نوشت: ایالت جورجیا به ما اجازه نمی‌دهد ناظر روند بسیار مهم تطبیق امضا‌ها باشیم. بدون این امر، بازشماری آرا بی‌معنی است. فرماندار جورجیا همین الان محتوای این رضایتنامه غیرقانونی را افشا کند.

ایالت جورجیا یک ایالت متمایل به جمهوریخواهان است و در دوره‌های پیشین مردم این ایالت آرای خود را به سبد این حزب ریخته اند. با این حال، بایدن موفق شد با اختلاف ۱۴ هزار رای در این ایالت ترامپ را شکست داده و ۱۶ رای الکترال کالج را به خود اختصاص دهد.

جو بایدن نهایتا با کسب ۳۰۶ رای الکترال توانست پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا