بین الملل

هشدار ۱۶۱ مقام اسبق آمریکایی درباره تاخیر در انتقال قدرت به بایدن

گروهی متشکل از ۱۶۱ مقام سابق امنیت ملی آمریکا نسبت به تاخیر در انتقال قدرت به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب این کشور هشدار دادند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،  گروهی متشکل از ۱۶۱ مقام سابق امنیت ملی آمریکا نسبت به تاخیر در انتقال قدرت به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب این کشور هشدار دادند.

این افراد مقام‌های سابق دولت دونالد ترامپ و سایر دولت های جمهوریخواه و دموکرات آمریکا هستند روز پنجشنبه در نامه ای به «اداره خدمات عمومی» درخواست کردند که این نهاد بایدن و کامالا هریس را رسما رئیس جمهوری منتخبت و معاون منتخب رئیس جمهوری معرفی کند.

آنها همچنین خواستار دسترسی بایدن و هریس به اطلاعات مربوط به مسائل امنیت ملی از جمله گزارش‌های روزانه رئیس جمهوری شدند.

در این نامه آمده است: در شرایطی که با بلاتکلیفی روبرو هستیم باید سیاست را کنار بگذاریم. تاخیر بیشتر در دسترسی تیم بایدن به گزارش های روزانه ریاست جمهوری و سایر اطلاعات مربوط به امنیت ملی موجب تضعیف در آمادگی رهبری ملی می شود و خطرات زیادی برای امنیت ملی ما خواهد داشت.

چاک هیگل وزیر اسبق دفاع، مایکل هیدن رئیس سابق سیا و سامانتا پاور سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل از جمله افرادی هستند که این نامه را امضا کردند.

هر چند بایدن آرای الکترال لازم برای ریاست جمهوری را به دست آورده است ترامپ از پذیرش شکست سر باز زده و مدعی تقلب در انتخابات شده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا