بین الملل

درخواست ارمنستان از پوتین برای دریافت حمایت امنیتی در مسئله قره‌باغ

نخست‌وزیر ارمنستان در سایه تداوم درگیری‌های نظامی در قره‌باغ از رئیس‌جمهور روسیه خواست مذاکرات درباره حمایت امنیتی از ایروان را آغاز کنند

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، به نقل از آرتی عربی، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز (شنبه) از درخواست حمایت امنیتی روسیه از این کشور در سایه تداوم درگیری‌های نظامی در منطقه قره‌باغ خبر داد.

وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاشینیان در نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، جزئیات اوضاع در قره باغ را مطرح و از او برای تعیین شکل کمک‌های روسیه برای تضمین امنیت ارمنستان با توجه به ماهیت روابط همپیمانانه و ماده دوم توافقنامه دوستی، همکاری و کمک متقابل که در ۲۹ اوت سال ۱۹۹۷ میان دو کشور امضا شده، درخواست کرد.

در این بیانیه آمده است: با توجه به نزدیک شدن درگیری‌های نظامی به مرز‌های ارمنستان و تجاوز به اراضی ایروان، نخست وزیر از رئیس جمهور روسیه خواست تا مذاکرات و مشاورات فوری درباره تعیین شکل و درجه حمایتی که مسکو برای تضمین امنیت ارمنستان می‌تواند ارائه کند را آغاز کنند.

نخست وزیر ارمنستان پیشتر تاکید کرده بود که به انتشار نیرو‌های حافظ صلح روسیه در منطقه مورد مناقشه قره باغ می‌اندیشد، بدین اعتبار که می‌تواند راه حلی مثال زدنی برای نزاع موجود باشد.

رئیس جمهور روسیه دیروز (جمعه) اعلام کرده بود که ترکیه باید از جمله کشور‌هایی باشد که در گفتگو‌ها به منظور پایان دادن به درگیری‌ها در قره باغ مشارکت دارند.

این مطلب در شرایطی بیان می‌شود که جمهوری آذربایجان و ارمنستان روز پنجشنبه مجددا یکدیگر را به هدف قرار دادن غیرنظامیان در داخل و اطراف منطقه کوهستانی قره باغ متهم کردند.

اتحادیه اروپا با اعلام این که تشدید خشونت‌ها در قره باغ «غیرقابل قبول» است، خواستار دستیابی به یک راه حل پایدار میان طرفین درگیر پس از فروپاشی سه آتش بس پیشین شد.

گروه مینسک نیز پس از مذاکره‌ای که در روز جمعه در ژنو سوئیس داشتند، با صدور بیانیه‌ای از توافق دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر مورد هدف قرار ندادن غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی خبر داد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا