بین الملل

رسانه های صهیونیستی: بن سلمان به موساد برای رابطه با سودان کمک کرد

رسانه های اسرائیلی از کمک برخی طرف ها از جمله ولیعهد سعودی به سازمان جاسوسی این رژیم خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از المیادین، رسانه های اسرائیلی اعلام کردند محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به موساد برای برقراری رابطه با سودان کمک کرده است.

شبکه خبری المیادین امروز جمعه به نقل از رسانه های اسرائیلی گزارش داد که وی با استفاده از نفوذ و روابط خود با «یوسی کوهن» رییس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، اقداماتی را برای تقویت رابطه با خارطوم بکار برد.

این منابع افزودند: دوستان (اسرائیل) از جمله ولیعهد سعودی، موساد را برای تحکیم روابط نتانیاهو و خارطوم یاری رساندند.

گفتنی است ایجاد رابطه میان سودان و اسرائیل پس از اعلام کردن ترامپ به کنگره مبنی بر این‌ که وی قصد دارد سودان را از لیست حامیان مالی تروریسم خارج کند و پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار خسارت توسط سودان برای جبران خسارت قربانیان آمریکایی تروریسم صورت پذیرفته است.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرده بود که وزارت خارجه دولت ترامپ به شدت در حال وارد کردن فشار به دولت سودان برای اعلام عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی است تا ترامپ بتواند از آن بهره برداری انتخاباتی کند.

برپایه اعلام ناظران، روند عادی سازی روابط رژیم های عربی با تل آویو به شدت به منافع سیاسی ترامپ و نتانیاهو گره خورده است و هر کدام به دلیل دردسرهای سیاسی، نیازمند یک مانور دیپلماتیک برای مصرف داخلی بوده اند.

لازم به ذکر است، کاخ سفید بامداد روز سه شنبه با انتشار متن پیام دونالد ترامپ، خطاب به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و روسای کمیته مجلس حذف نام سودان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم را اعلام کرد. در متن پیام رئیس جمهور آمریکا آمده است دونالد ترامپ فرمان صادره به تاریخ ۱۲ اوت سال ۱۹۹۳ مبنی بر قرار گرفتن سودان در فهرست کشور‌های حامی تروریسم را لغو می‌کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا