بین الملل

ترامپ: ۱۰ کشور در صف عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند

رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام اینکه ۱۰ کشور در صف عادی‌سازی روابط با تل‌آویو هستند، مدعی شد با عادی‌سازی روابط در منطقه، «صلح» در خاورمیانه بدون خونریزی برقرار شد

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، به نقل از تایمز آو اسرائیل، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید نزدیک به ۱۰ کشور دیگر در صف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

دونالد ترامپ روز سه شنبه با اعلام اینکه انتظار دارد تا ۱۰ کشور دیگر به زودی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند، این رخداد‌ها را به بعد از انتخابات سوم نوامبر موکول کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشور‌های دیگری در خاورمیانه هستند که بخواهند در سازش با رژیم صهیونیستی دنباله رو امارات، بحرین و سودان باشند، بدون بیان دقیقا تعداد کشور‌ها گفت بله تعداد بیشتری در راه هستند. ترامپ که خیانت اعراب به آرمان فلسطین را از افتخارات دوران ریاست جمهوری خود می‌داند، گفت: تا به امروز ۵ کشور داریم، اما احتمالا ۹ یا ۱۰ مورد دیگر نیز (در روند عادی سازی روابط) خواهیم داشت.

رئیس جمهور آمریکا که به آسانی در چارچوب طرح ادعایی معامله قرن و پس از آن انتقال سفارت این کشور به قدس شریف و واسطه گری سازش اعراب با رژیم صهیونیستی، حقوق اساسی ملت فلسطین را زیر پا گذاشته، به مدعاهایش این را هم افزود که زیبایی مسئله این است که بدون خون و صرف هزینه صلح در خاورمیانه برقرار شد و خونی بر روی زمین ریخته نشد.

ادعای گزاف برقراری صلح در خاورمیانه در حالی از سوی رئیس جمهور آمریکا به زبان آورده می‌شود، که این کشور با توسل به نیرو‌های تروریست خود در منطقه و در جبهه مختلف در سوریه، عراق، یمن و اراضی اشغالی هر روزه برگ تازه‌ای به جنایت‌های تاریخی خود می‌افزاید.

امارات، بحرین و سودان در حالی به روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی پایان دادند که برابر با طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا