بین الملل

شبکه صهیونیستی: قطر در صف عادی‌سازی روابط است

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی مدعی شد قطر کشور عربی بعدی است که به صف عادی‌سازی روابط با تل‌آویو می‌پیوندد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که به دنبال توافق امارات، بحرین و سودان برای عادی سازی روابط، کشور عربی دیگری به زودی به این توافق خواهد پیوست.

این شبکه گفت: پس از سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره اینکه ۵ کشور عربی در آینده نزدیک روابط خود با اسرائیل عادی می‌کنند، سوال درباره اینکه این کشور‌ها به ویژه پس از اعلام عادی سازی روابط سودان بسیار مطرح می‌شود و همه می‌خواهند بداند که کشور بعدی کدام است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: قطر کشور بعدی است که در این صف و نزدیکترین گزینه پس از سودان برای عادی سازی روابط است و این اقدام به عنوان نتیجه تلاش‌های آمریکا برای ترغیب سایر کشور‌ها به امضای این توافق است.

این شبکه با ادعای اینکه قطر حامی حماس و اخوان المسلمین است، امضای توافق عادی سازی روابط همانند آنچه که با امارات و بحرین به امضا رسید را به مثابه دستاوردی حقیقی و یک پیروزی عنوان کرد که به سازش و ثبات در نوار غزه که مورد انتظار تل آویو است، منجر خواهد شد.

این شبکه صهیونیستی همچنین مدعی شده است که اگر قطر این توافق را امضا کند از مزایایی بهره‌مند خواهد شد که از جمله آن امکان خرید جنگنده‌های اف ۳۵ است که پیش از این خواستار دریافت آن بود، چرا که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت رسمی از مخالفت با آمریکا برای فروش این تسلیحات به کشورهای منطقه عقب نشینی کرد.

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خبر داده که رژیم صهیونیستی و سودان بر عادی سازی روابط با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

کاخ سفید در بیانیه خود افزود که پیوستن کشور دیگری به توافق ابراهیم، گام بزرگ مهمی به سوی تحقق صلح در خاورمیانه به شمار می‌آید.

ترامپ همچنین اعلام کرده که اطمینان دارد عربستان سعودی نیز به زودی به مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل خواهد پیوست.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا