بین الملل

واکنش‌ها به آخرین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

آخرین مناظره انتخاباتی آمریکا بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خبری داشت و برخلاف مناظره نخست، نکات بسیار مهمی بین دو نامزد مطرح شد

به گزارش سرویس بین الملل آرنا،  آخرین مناظره ترامپ و بایدن  در دانشگاه بلمونت Belmont در شهر نشویل Nashville ایالت تنسی حول محور‌های از پیش تعیین شده به پایان رسید که بازتاب و واکنش‌های گسترده‌ای به همراه داشت.

استفان والت: اگر ایران این کار را کرده بود، پمپئو دست بردار نبود!

استفان والت، استاد روابط بین الملل به بخشی از مناظره شب گذشته ترامپ و بایدن واکنش نشان داد و در سخنانی کنایه‌آمیز گفت: اگر ایران این کار را کرده بود، پمپئو دست بردار نبود!

او افزود: اگر ایران ۵۴۵ کودک را از والدین خود جدا می‌کرد و سپس نمی‌توانست آن‌ها را دوباره به هم برساند و ایران می‌گفت این کار خوبی بود، پمپئو هرگز دست از نکوهش برنمی داشت، حالا رئیسش این کار را انجام داده است؛ این آمریکای من نیست!

تحلیلگر آمریکایی: پیام بایدن، اتحاد بود و پیام ترامپ، دودستگی

تحلیگر شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد، مناظره امروز بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه با جو بایدن نامزد حزب دموکرات، مناظره‌ای بهتر از مناظره قبلی بود، زیرا مردم با شنیدن صحبت‌های دو طرف می‌توانند تفاوت‌های آن‌ها را ارزیابی کنند اما از نظر محتوای مطالب مطرح شده باید گفت که ترامپ از همان الگو‌های قبلی دنباله روی کرد به این صورت که خطر ویروس و اوج گرفتن مجدد بیماری را کم اهمیت جلوه داد که در حال حاضر دامنگیر کشور است آنهم درحالیکه کشورمان به سمت فصل تعطیلات می‌رود.

تحلیگر این شبکه آمریکایی افزود، ترامپ تلاش کرد کار‌هایی را انجام بدهد که به نظرم، ​جو بایدن می‌کوشید از آن‌ها بهره برداری کند به این صورت که کشور را به ایالت‌های آبی (طرفدار دموکراتها) و ایالت‌های قرمز (طرفدار جمهوریخواهان) تقسیم کند. او چندین مرتبه از این سخن گفت که ایالت‌های آبی فلان کار را انجام داده اند. ترامپ بار‌ها از عبارت فرمانداران دموکرات درباره این ایالت‌ها استفاده کرد. اما اگر به تبلیغات تلویزیونی که ستاد انتخاباتی بایدن در حال حاضر پخش می‌کند نگاه کنید می‌بینید که این پیام‌ها درباره ویروس کرونا یا بهره برداری از نفت شل یا امثال آن نیست بلکه درباره وحدت است و اینکه کشور متحد شود.

این کارشناس آمریکایی افزود، در مناظره امروز هم دیدیم که جو بایدن به دفعات می‌گفت که نمی‌خواهد این کار را انجام دهد (کشور را دو دسته کند). اما رئیس جمهور ترامپ در سخنانی که هر روز مطرح می‌کند دقیقا به همین محتوا اشاره دارد. او در همه مصاحبه هایش هم این سخنان را مطرح کرده است.

نظرسنجی سی ان ان: ترامپ بازنده مناظره امروز بود

در اولین نظرسنجی علمی انجام شده پس از مناظره که توسط SSRS انجام شد، ۵۳٪ از رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند جو بایدن برنده‌ مناظره بوده ‌است و تنها ۳۹٪ دونالد ترامپ را برنده‌ این مناظره می‌دانند.

اما طبق نظرسنجی فاکس‌نیوز، رسانه نزدیک به جمهوری‌خواهان، ترامپ با کسب ۷۴ درصد آراء پیروز این مناظره بوده است.

فاکس نیوز: بایدن سنگر زیرزمینی خود را ترک کرد!

شان هانیتی، مجری فاکس نیوز رسانه نزدیک به جمهوری‌خواهان در واکنش به آخرین مناظره دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و جو بایدن، رقیب دموکراتش گفت: جو بایدن در آخرین مناظره ریاست جمهوری گرفتار دروغ پس از دروغ شد. او در واقع سنگر زیرزمینی خود را ترک کرد و ممکن است برای این کارش پشیمان شود.

هانیتی در اظهارات خود تناقض گویی بایدن در خصوص محدودیت سفر چینی‌ها به آمریکا را که بیگانه ستیزی و نژادپرستی توصیف کرده بود پیش کشید. ترامپ نیز از این اظهارات برای تکرار اتهامات دوباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن در ارتباط با همکاری با چینی‌ها استفاده کرد.

هانیتی اضافه کرد که اظهارات انتخاباتی بایدن بار‌ها تکرار شد و این ممکن است به ضرر خود او تمام شود.

آمار دفعات حمله لفظی ترامپ و بایدن به یکدیگر

زید بنیامین، خبرنگار عراقی مقیم آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر ضمن انتشار عکسی از پخش مناظره ترامپ و بایدن از شبکه سی بی اس ان نوشت: در این مناظره ترامپ ۱۲۳ بار به بایدن حمله کرد و ۲۴ بار سخن او را قطع کرد؛ بایدن نیز ۸۹ بار به ترامپ حمله و ۲۵ بار کلام او را قطع کرد.

رئیس جمهور آمریکا در جریان آخرین مناظره ریاست جمهوری همچنین به اولین نامزدی تبدیل شد که به دلیل تخطی از وقت تعیین شده برای او و براساس قوانین جدید مناظره، میکروفونش قطع شد.

مقام سابق قطر: جو بایدن پیروز انتخابات آمریکاست

حمد بن جاسم‏، نخست وزیر پیشین قطر در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شواهد مربوط به انتخابات آمریکا حاکی از آن است که جو بایدن، نامزد دموکرات پیروز خواهد شد، هرچند بعید نمی‌دانم عکس این مطلب رخ دهد و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همچنان برای چهار سال دیگر در کاخ سفید ماندگار شود.

این خبر در حال تکمیل است…


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا