بین الملل

دومین مناظره انتخاباتی آمریکا بدون ارتباط مستقیم بین «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» برگزار شد

دومین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا بدون ارتباط مستقیم ترامپ و بایدن در دو استودیوی خبری «ای‌بی‌سی» و «ان‌بی‌سی» برگزار شد

دوئل انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن در حالی برگزار شده که ارتباطی بین دو استودیوی ان‌بی‌سی و ای‌بی‌سی دیده نمی‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، برنامه پرسش و پاسخ از نامزد جمهوری‌خواهان و دموکرات به صورت همزمان برگزار شد. شرکت‌کنندگان در دو برنامه، به نوبت سوالات خود را مطرح کردند. هیچ ارتباط مستقیمی بین ترامپ و بایدن و دو استودیو دیده نمی‌شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با حضور در مقابل دوربین شبکه ان بی سی نیوز در میامی به بیان دیدگاه های خود پرداخت و عملکرد خود را در نخستین مناظره انتخاباتی اش در مقابل جو بایدن خوب توصیف کرد. جو بایدن هم در مقابل ای بی سی در فیلادلفیا حاضر شد تا به سوالات حاضرین در برنامه پرسش‌وپاسخ، جواب دهد.

دونالد ترامپ: اختیار تام در انتصاب قاضی دادگاه عالی را دارم|هیچ‌کسی به اندازه من به آفریقایی‌های آمریکا خدمت نکرده است

او در پاسخ به این سوال که چرا از ماسک استفاده نمی‌کند، گفت: من با استفاده از ماسک مشکلی ندارم اما این به آن معنا نیست که بگویند افرادی که ماسک می‌زنند، به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند.

او افزود: دوره ریاست جمهوری در آمریکا چهار ساله است و مسئولیت انتخاب قاضی دادگاه عالی با رئیس جمهور آمریکاست و دوره ریاست جمهوری من هنوز به پایان نرسیده است.

رئیس جمهور آمریکا درباره وضعیت اقتصاد این کشور در دولت خود مدعی شد: دولت من در ایجاد اشتغال در آمریکا رکورد زنی کرده است. بنیادهای اقتصادی کشور در دوره رهبری من بسیار قدرتمند شد.

بیشتر از هر رئیس جمهوری در آمریکا، از حقوق سیاه‌پوستان آمریکایی حمایت کرده‌ام. ارتباط من با جامعه آفریقایی آمریکا بسیار عالی است و این به خاطر فعالیت‌هایی است که انجام داده‌ام

ترامپ در پاسخ به اعمال محدودیت‌ها برای ورود پناهجویان از مرز‌های جنوبی به آمریکا، گفت: مکزیک از لحاظ شیوع ویروس کرونا وضعیت بسیار بدی دارد و ما نمی‌توانیم آن‌ها را بپذیریم. بیشتر از هر رئیس جمهوری در آمریکا، از حقوق سیاه‌پوستان آمریکایی حمایت کرده‌ام. ارتباط من با جامعه آفریقایی آمریکا بسیار عالی است و این به خاطر فعالیت‌هایی است که انجام داده‌ام.

رئیس‌جمهور آمریکا حاضر نشد به سوالی درباره واگذاری مسالمت آمیز قدرت در صورت شکست پاسخ دهد و گفت: در برخی از حوزه‌های رأی‌گیری تخلفات گسترده‌ای رخ داده است. هزاران برگه رأی که نام من در آنها نوشته شده به سطل‌های زباله انداخته شده است.

ترامپ که پیش از این هرگز به صورت صریح نژادپرستان آمریکایی را محکوم نکرده بود، در واکنش به سوال مجری ان‌بی‌سی درباره این طیف آمریکا، مدعی شد: «من سفیدبرترپنداری را محکوم می‌کنم. من سال‌هاست سفیدبرترپنداری را محکوم کرده‌ام».

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پیش از برگزاری مناظره اول، تست کرونا داده یا خیر، پاسخ روشنی ارائه نداد و گفت که احتمالا این کار را انجام داده است.

جو بایدن: فضای عادلانه‌تری را برای سیاه‌پوستان آمریکایی رقم می‌زنم| رئیس جمهور ما در تریبون‌های جهانی مسخره می‌شود

جو بایدن نامزد حزب دموکرات نیز از شبکه ای بی سی با تاکید بر اینکه ما نیاز به یک استاندارد ملی داریم، گفت: از ماه مارس همه اقدامات لازم را درباره ویروس کرونا انجام داده‌ام؛ این مسئولیت رئیس جمهور است که اقدامات پیشگیرانه احتیاطی را انجام دهد، مسئولیتی که ترامپ نمی‌خواهد بپذیرد.

او رئیس جمهور آمریکا را فاقد شخصیتی برای رهبری آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا خواند و تاکید کرد: من واکسنی را استفاده و توصیه می‌کنم که به تایید کارشناسان و متخصصان رسیده باشد.

اگر رئیس جمهور شوم، سیاه‌پوستان در فضایی عادلانه‌تر زندگی خواهند کرد و فرصت‌های اقتصادی بهتری برایشان فراهم خواهد شد.

بایدن در ادامه با اشاره به خودداری ترامپ برای استفاده از ماسک اظهار کرد: رئیس جمهور از زدن ماسک امتناع می‌کند و دیگران را هم به دلیل استفاده از ماسک به سخره می‌گیرد، این در حالی است که به تاکید و توصیه متخصصان، استفاده از ماسک می‌تواند تا اندازه قابل توجهی چرخه انتقال ویروس را قطع کند. رفتار نامناسب ترامپ سبب افزایش موارد ابتل اشده است.

نامزد دموکرات‌ها وعده داد: اگر رئیس جمهور شوم، سیاه‌پوستان در فضایی عادلانه‌تر زندگی خواهند کرد و فرصت‌های اقتصادی بهتری برایشان فراهم خواهد شد.

ایران به بمب هسته‌ای نزدیک‌تر شده، کره شمالی بیش از هر زمان دیگر موشک دارد، متحدان آمریکا به این کشور اعتماد ندارند و رئیس‌جمهور آمریکا در تریبون‌های جهانی مسخره می‌شود

او گفت: برخی از بندهای لایحه «جرم ۱۹۹۴» که من هم پیشنهاد دهنده آن بودم، اشتباه بود.

معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا از سیاست خارجی ترامپ هم انتقاد کرد و گفت که آمریکا بیش از هر زمان دیگری منزوی شده است.

او مدعی شد: «ایران به بمب هسته‌ای نزدیک‌تر شده، کره شمالی بیش از هر زمان دیگر موشک دارد، متحدان آمریکا به این کشور اعتماد ندارند و رئیس‌جمهور آمریکا در تریبون‌های جهانی مسخره می‌شود».

جو بایدن همچنین در پاسخ به انتقاد از طرح‌های مالیاتی خود، گفت: «قصد ندارم طرح کاهش مالیات را که رئیس‌جمهور ترامپ آن را اجرایی کرده برای همه آمریکایی‌ها لغو کنم، اما مالیات‌های مربوط به ۱ درصد ثروتمند جامعه را افزایش می‌دهم


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا