بین الملل

آلمان: روسیه در شفاف سازی پرونده ناوالنی کم کاری می‌کند

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد دولت روسیه علاقه‌ای به رفع ابهامات مربوط به پرونده مسمومیت مخالف خود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا،  هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان معتقد است روسیه تلاش اندکی در جهت رفع ابهامات مربوط به پرونده الکسی ناوالنی صورت داده است.

هایکو ماس در مصاحبه با شبکه روسی ریانووستی گفت روسیه برای اثبات حقیقت در مورد مسمومیت مخالف دولت مسکو کمک اندکی صورت داده و این تصور را ایجاد کرده که علاقه‌ای به این کار ندارد. وزیر خارجه آلمان افزود: نمی‌بینیم که دولت روسیه به طور علنی شرایط این پرونده را اساسا مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. شرایط به گونه‌ای است که یک ماده عامل فلج کننده عصب از گروه «نوویچوک» در خاک روسیه استفاده شده، که نقض جدی کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی است.

بنا به گفته این مقام آلمانی، بسیاری از اعضای جامعه بین المللی خواستار روشن شدن ابعاد حادثه توسط روسیه هستند. ماس افزود تاکنون روسیه در جهت شفاف سازی این مسئله کم کاری کرده است. روسیه نظریه‌های جدید و تا حدی پوچ را به طور مداوم مطرح می‌کند از جمله اینکه ناوالنی خودش را مسموم کرده است و نیز اعتبار سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را به عنوان نهادی مستقل زیر سوال می‌برد.

الکسی ناوالنی ماه گذشته در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق اظهارات پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی بود.

مسکو اتهام‌زنی اروپا درباره نقش روسیه در مسمومیت ناوالنی را شدیدا رد کرده است. «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه موسوم به (SVR)، اعلام کرد الکسی ناوالنی هنگام خروج از روسیه به مقصد آلمان، هیچ سمی در بدن خود نداشته است. به تازگی خبر رسیده که تحقیقات کشور روسیه درباره پرونده این منتقد دولت آغاز شده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا