بین الملل

ترامپ داروی شرکت «ریجنران» را درمان کرونا خواند

دونالد ترامپ با تمجید از داروی تولیدی شرکت «ریجنران»، که او در مراحل درمانش از آن استفاده کرده بود آن را درمان کرونا خواند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، به نقل از فایننشال تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته با انتشار ویدئویی، داروی تولیدی شرکت داروسازی «ریجنران» که او در مراحل درمانش از آن استفاده کرده بود را درمان کرونا خواند و گفت: در حال حاضر برای من توزیع درمان تجربی از واکسن (کرونا) اهمیت بیشتری دارد.

ترامپ در این ویدئو قول داد اجازه استفاده از این آنتی بادی ساخت شرکت ریجنران را برای استفاده گسترده صادر کند. این در حالی است که شرکت سازنده این دارو می‌گوید از این دارو تنها می‌توان در موارد خاص استفاده کرد.

ترامپ که روز دوشنبه از بیمارستان نظامی «والتر رید» به کاخ سفید بازگشت، ابتلایش به کرونا را «برکتی از جانب خدا» خواند؛ چرا که به گفته او این مسأله سبب شد تا او به سمت درمان این بیماری سوق داده شود.

او در این ویدئو گفت آن‌ها به من ریجنران دادند، چیز‌های دیگری هم دادند؛ اما من فکر می‌کنم این دارو کلیدی بود. آن‌ها به من ربجنران دادند و این شبیه چیزی غیرقابل باور بود. بلافاصله من احساس کردم خوب هستم.

به نوشته فایننشال تایمز، دو شرکت «ریجنران» و «ایلای لیلی» هردو نسخه‌هایی از یک درمان آنتی بادی را ساخته اند که برای خنثی سازی ویروس کرونا با جلوگیری از ورود آن به سلول انسان طراحی شده است؛ اما هیچ کدام از این دو شرکت دارو‌های خود را درمان کرونا نخوانده اند. مطالعات نشان می‌دهد این دارو‌ها می‌تواند باعث کاهش علائم بیماری و کاهش ویزیت‌های پزشکی شود.
شرکت داروسازی «ایلای لیلی» گفته است داوطلبانی که ترکیبی از دو آنتی بادی این شرکت را دریافت کنند، احتمال بستری شدنشان و یا رفتن به بخش اورژانس بیمارستان ۸۵ درصد کمتر خواهد شد.

ترامپ همچنین از «استروید دگزامتازون» و «رمدسیویر» در مراحل درمان خود مصرف کرد که هر دوی این دارو‌ها ىر مراحل بعدی درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا