بین الملل

ترامپ بازی انتخابات را برهم می‌زند؟ | سورپرایز اکتبر جنگ نبود، کرونا بود!

دونالد ترامپ با اعلام خبر درگیر شدن با ویروس کرونا عملا سرنوشت انتخابات ۲۰۲۰ را تحت تاثیر قرار داده و روشن نیست تبلیغات این انتخابات حالا چطور دنبال می‌شود

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، در پی توییت ترامپ پیرامون ابتلای یکی از مشاورینش به کرونا و قرنطینه او و همسرش، حالا مناظره‌های انتخاباتی احتمالا براساس برنامه‌ریزی قبلی برگزار نخواهد شد.

ترامپ که در مناظره اول، عملا بازی مناظره را به بایدن باخت، بلافاصله پس از این شکست از حربه کرونا استفاده کرد تا نسخه مناظره‌های بعدی را در هم بپیچد.

ترامپ در دوره پیش و در رقابت با هیلاری کلینتون در موضع منتقد بود و با خیال راحت از فرصت مناظره برای جمع کردن آرای آمریکایی‌های منتقد بهره برد. اما حالا در انتخابات ۲۰۲۰ اوضاع عکس سال ۲۰۱۶ است.

به همین خاطر ترامپ خسته از موج انتقادات یکساله اخیر از سوی دموکراتها، ترجیح می دهد در روزهای مانده تا انتخابات، بازی تبلیغات را پشت درهای بسته و از توییتر دنبال کند تا مقابل دوربین های تلویزیونی.

رئیس‌جمهور آمریکا مخالف سرسخت رسانه‌هاست و از اینکه ببیند رسانه‌ها او را بازنده انتخابات نوامبر می‌کنند، هراس دارد. شاید برای همین است که او با فرار از رسانه‌ها به بهانه قرنطینه، به‌دنبال راهی برای بی‌خاصیت کردن تبلیغات انتخاباتی است.

پیش از این برخی پیش‌بینی می‌کردند که ترامپ ممکن است در ماه اکتبر، جنگی را با ایران آغاز کند تا افکارعمومی آمریکا را به حمایت از خود وادارد. اما حالا او نه تنها به‌دنبال جنگ نرفته، بلکه در قرنطینه کرونایی سنگر گرفته تا از تیغ انتقادات کمپین بایدن در امان باشد.

در نبود ترامپ، شاید مایک پنس وظیفه دفاع از مواضع رئیس‌جمهور را عهده‌دار شود اما بعید است که او از پس تبلیغات تند رقبا علیه ترامپ برآید.

فعلا زمان به نفع ترامپ نمی‌گذرد و باید دید گام بعدی رئیس‌جمهور موطلایی آمریکا برای به حاشیه بردن انتخابات چیست.

 


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا