بین الملل

ترامپ: برجام توافقی کوتاه مدت بود که تاریخ آن رو به پایان است

رئیس جمهور آمریکا با دفاع از اقدام یک جانبه اش برای خروج از توافق هسته ای، آن را توافقی کوتاه مدت و رو به انقضا خواند

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، رئیس جمهور آمریکا با دفاع از اقدام یک جانبه اش برای خروج از توافق هسته ای، آن را توافقی کوتاه مدت و رو به انقضا خواند

دونالد ترامپ شب گذشته در سخنرانی اش در کاخ سفید با دفاع از اقدام یک جانبه دولت آمریکا در خروج از توافق هسته ای در ماه مه سال ۲۰۱۸، چنین گفت: من کشورمان را از توافق وحشتناک هسته ای ایران، آن توافق احمقانه که رئیس جمهور اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار را به خاطر هیچ چیز پرداخت کرد و ۱/۸ میلیارد دلار پول نقد را (به ایران) داد، خارج کردم. می دانید این یعنی چه؟ ۱/۸ میلیارد دلار پول نقد. این حتی بیشتر از ۱۵۰ میلیارد دلاری که به طور معمول پرداخت شد، تاثیرگذار است.

ترامپ در ادامه اظهار کرد: این توافق یک توافق کوتاه مدت بود. اکنون عملاً تاریخ آن در حال پایان یافتن است.

رئیس جمهور آمریکا با تأکید بر ادعای همیشگی این کشور مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران گفت: هیچ راهی وجود ندارد که ما بگذاریم ایران یک سلاح هسته ای داشته باشد. این را به خاطر داشته باشید. هیچ راهی وجود ندارد که این اتفاق بیافتد.

بر اساس این گزارش، اظهارات ترامپ در پی این مطرح می شود که دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته ای به طور یکجانبه از آن خارج شد و تحریم های متعددی را علیه ایران اعمال کرد.

 


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا