بین الملل

ترامپ کاهش شمار نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان را اعلام کرد

رئیس جمهور آمریکا از کاهش شمار نیروهای کشورش در عراق به حدود دو هزار نیرو خبر داد

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، دونالد ترامپ پنجشنبه شب در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که کشورش در دوره ای بسیار کوتاه شمار نیروهای خود در عراق را به حدود ۲۰۰۰ نیرو کاهش میدهد.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید از اظهارات مقام آمریکایی که گفته بود تا دو الی سه ماه آینده نیروهایمان به حدود ۳۵۰۰ تن در عراق کاهش پیدا میکند هم فراتر رفته و اعلام کرد تنها تا ۲۰۰۰ نیرو در عراق می مانند.

وی درباره افغانستان نیز اعلام کرد شمار نیروهای کشورش در آینده خیلی نزدیک به حدود ۴۰۰۰ تن کاهش پیدا میکند و گفت آن طور که برخی فکر میکنند من دنبال ورود به جنگ نیستم من ذاتا صلح طلبم!

وی گفت: ما تقریباً از سوریه و عراق خارج شده ایم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین پیش بینی کرد در صورت پیروزی در انتخابات در همان هفته یا ماه اول پیروزی با ایران توافقی را امضا کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین به توافق عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل اشاره کرد و گفت: “فلسطینی ها وقتی ببینند دوستانشان در کشورهای عربی روابطشان را با اسرائیل عادی سازی کرده اند آن ها هم به این مساله تمایل پیدا میکنند.”

وی گفت: به “پیشرفت های” زیادی دست پیدا کردیم و این دلیلی بر “موفقیت” دیپلماسی “شجاعانه” است. هفته آتی توافق رسمی در کاخ سفید میان امارات و اسرائیل امضا میشود.

ترامپ همچنین گفت: کشورهای دیگری هم به این توافق می پیوندند و آن زمان خبرش را به شما خواهم گفت. کشورهای دیگری هم هستند که آماده عادی سازی روابط با اسرائیل می باشند. امارات را “جنگنجویی بزرگ که مورد احترام همه است” رهبری میکند . مذاکرات با پادشاه عربستان هم آغاز شده است.

درباره کرونا نیز ترامپ با اشاره به نزدیکی زمان اعلام کشف واکسن ویروس کرونا گفت: به زودی آن رااعلام خواهم کرد خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را کنید.آمریکایی ها به زودی شاهد نتایج “بسیار بسیار شگفت انگیز” آزمایش های واکسن کرونا خواهند بود.

ترامپ با بیان اینکه رقیب دموکراتش ، جو بایدن ، “از ویروس کرونا برای اهداف سیاسی استفاده می کند” ، ادعا کرد که او “بسیار خوشحال است که جان آمریکایی ها را به خطر می اندازد”.

وی بار دیگر اتهام زنی های خود را در مورد شیوع ویروس به چین تکرار کرد و گفت: “چین مسئول بحران کرونا است و من در مورد ویروس دروغ نگفتم!”

وی همچنین به سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به قطر برای شرکت در کنفرانس صلح افغانستان که قرار است از فردا شنبه آغاز شود اشاره کرد و گفت توافقی خوب بین دولت و طالبان افغانستان وجود دارد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا