بین الملل

برتری ۱۰ درصدی بایدن بر ترامپ در یک نظرسنجی جدید

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داده، جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا به میزان ۱۰ درصد بر رقیب جمهوری‌خواه خود یعنی دونالد ترامپ برتری دارد

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، بر اساس نظرسنجی موسسه یوگاو و سی.بی.اس نیوز، بیش از نیمی از رای‌دهندگان احتمالی معادل ۵۲ درصد گفتند، در انتخابات ریاست جمهوری به جو بایدن رای می‌دهند و در مقابل ۴۲ درصد گفتند که در این انتخابات به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا رای خواهند داد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که سه درصد نیز گفته‌اند مطمئن نیستند که در انتخابات به چه کسی رای می‌دهند و همچنین سه درصد هم گفتند که به نامزد دیگری رای خواهند داد.

بخش عمده حمایت از بایدن از جانب رای‌دهندگان احتمالی بوده است که با ترامپ مخالفند. ۴۹ درصد حامیان احتمالی بایدن گفتند، دلیل اصلی این رای آنها در انتخابات ماه نوامبر مخالفت با ترامپ است، در حالی که ۳۲ درصد گفتند علت این است که در اصل از این معاون رئیس جمهور سابق آمریکا خوششان می‌آید.

با این حال انگیزه حمایت‌ها از ترامپ عمدتا احساسات رای‌دهندگان در قبال این رئیس جمهوری آمریکا بوده است. ۷۳ درصد از حامیان وی گفتند، علت اصلی این است که آنها از ترامپ خوششان می‌آید، در حالی که تنها ۱۸ درصد گفتند علت اصلی رای آنها به ترامپ صرفا مخالف با بایدن است.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که رای‌دهندگان با دودستگی به این پرسش که چه کسی عملکرد بهتری در قبال مدیریت اقتصاد خواهد داشت، پاسخ داده‌اند. ۴۴ درصد در پاسخ به این سوال بایدن را ذکر کرده و ۴۵ درصد نیز نام ترامپ را ذکر کرده‌اند.

همچنین نیمی از رای‌دهندگان احتمالی گفتند، فکر می‌کنند بایدن در مدیریت شیوع کروناویروس عملکرد بهتری خواهد داشت، در حالی که ۳۸ درصد گفتند که از نظر آنها ترامپ عملکرد بهتری خواهد داشت. در پاسخ به اینکه از نظر آنها چه کسی اطمینان حاصل خواهد کرد که یک واکسن کروناویروس امن را در آمریکا موجود سازد، ۴۷ درصد به بایدن و ۳۴ درصد به ترامپ رای دادند.

در این نظرسنجی ۴۸ درصد گفتند که بایدن باعث می‌شود آنها احساس امنیت بیشتری کنند، در حالی که ۴۳ درصد این نظر را درباره ترامپ داشتند.

از سوی دیگر ۴۷ درصد از رای‌دهندگان فکر می کنند ترامپ در جهت “تشویق به درگیری” در آمریکا کار می‌کند، در حالی که ۳۹ درصد گفتند از نظر آنها این رئیس جمهوری آمریکا در جهت “آرام ساختن وضعیت” حرکت می‌کند.

۴۹ درصد گفتند که از نظر آنها جو بایدن در راستای آرام ساختن وضعیت در آمریکا فعالیت دارد، در حالی که ۳۰ درصد اظهار کردند معتقدند این نامزد دموکرات‌ها در راستای تشویق به درگیری بیشتر تلاش می‌کند.

نظرسنجی مذکور با پرسش از ۲۴۹۳ رای‌دهنده ثبت‌نام شده در سراسر ایالات متحده در فاصله زمانی ۲ تا ۴ سپتامبر انجام شده و حاشیه خطای آن ۲.۴ درصد است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا