بین الملل

تل‌آویو توافق “امارات – اسرائیل” را به پارلمان می‌برد| تلاش کاخ سفید برای بزرگنمایی مراسم امضا

مقام‌های صهیونیست به همتایان اماراتی خود اطلاع داده‌اند که توافق میان دو طرف یک "قرارداد الزام آور" خواهد بود و در پارلمان این رژیم تصویب خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، سایت عبری زبان واللا فاش کرد، توافقی که حدوداً یک هفته دیگر میان رژیم صهیونیستی و امارات در کاخ سفید امضا خواهد شد؛ یک “توافقنامه صلح” بوده که دارای جایگاه قانونی و سیاسی است و مانند دو توافقنامه صلح با مصر و اردن در کنست (پارلمان اسرائیل) تصویب خواهد شد.

در همین حال، باراک رافید، روزنامه‌نگار این سایت به نقل از مقامات اسرائیلی و آمریکایی گفت که تل‌آویو در جریان مذاکرات با ابوظبی به مقامات امارات اعلام کرده است که توافقنامه مذکور قراردادی است که دو طرف را ملزم به تعهدات بزرگ می‌کند و طرف اماراتی نیز با این مسأله موافقت کرده است.

وی افزود که امارات تأکید دارد که توافقنامه با اسرائیل “پایدار و جدی” باشد و طبق تفاهم میان دو طرف این توافقنامه در شورای ملی امارات نیز تصویب خواهد شد.

طبق گفته رافید، علی رغم مشخص نشدن موعد نهایی امضای این توافقنامه اما انتظار می‌رود که با آغاز هفته آینده این توافقنامه امضا شود و دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از شرکت هواپیمایی این رژیم “ال عال” خواسته است که هواپیمایی را برای انتقال هیئت این رژیم به واشنگتن طی شنبه یا یکشنبه هفته آتی اختصاص دهد.

این روزنامه نگار اسرائیلی در ادامه فاش کرد که آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند تا پیش از امضای رسمی توافقنامه صلح با امارات بحرین و سودان را نیز متقاعد به توافقی مشابه کنند. و کاخ سفید به دنبال دعوت از شمار قابل توجهی از مقامات عرب برای حضور در مراسم امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا