بین الملل

مقام اماراتی از گشایش سفارت کشورش در تل آویو گفت

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه امارات اعلام کرد، یکی از مسائل اصلی که در مذاکرات جاری میان امارات و اسرائیل بررسی خواهد شد، موضوع گشایش سفارتخانه ها و کنسولگری های مشترک است.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، وی که خواست نامش ذکر نشود به روزنامه «اسرائیل هایوم» نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: سفارتخانه های مزبور فعالیت هایی در زمینه های فرهنگ امارات، تاریخ منطقه و زبان ارایه می دهند و به احتمال زیاد در شهرهای عربی داخل اسرائیل مانند الناصره بخاطر بُعد فرهنگی و شهر ساحلی حیفا بخاطر موقعیت استراتژیکی ایجاد خواهد شد.

مقام اماراتی افزود: سفارت امارات در تل آویو و کنسولگری های این کشور در چند ماه آینده افتتاح خواهد شد و اسرائیلی ها می توانند ویزای امارات را از سفارت و کنسولگری های این کشور دریافت کنند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مردادماه با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند: ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند، سرعت بیشتری به خود گرفته است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا