بین الملل

ماکرون به معترضان لبنانی اطمینان خاطر داد

رئیس‌جمهوری فرانسه سفر روز دوشنبه خود به بیروت را با ملاقات با خواننده‌ای لبنانی آغاز کرد و پس از آن به معترضان اطمینان خاطر داد که اصلاحات انجام شود

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، خشم از سیاستمداران لبنانی بر سر افت اقتصادی و انفجار مهیبی که این ماه در بندر بیروت رخ داد، همزمان با ورود امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به منزل “فیروز”، خواننده مشهور لبنانی مشهود بود.

معترضان در مقابل منزل او پلاکاردهایی با نوشته “نه به کابینه‌ای از سوی قاتلان یا با قاتلان” و “در طرف اشتباه تاریخ نباشید!” در دست داشتند. برخی هم شعار “ادیب نه” سر می‌دادند که به مصطفی ادیب اشاره داشت که دوشنبه از سوی رهبران لبنانی و تحت فشار فرانسه به عنوان نخست‌وزیر معرفی شد.

ماکرون هنگام خروج از آنجا برای صحبت با مردم ایستاد.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: من به او (فیروز) قول دادم و به شما هم امشب قول می‌دهم که هر کاری لازم باشد انجام دهم تا اصلاحات اجرا شوند و لبنان بهترین را داشته باشد. به شما قول می‌دهم. شما را ترک نمی‌کنم.

این دومین سفر ماکرون به لبنان در کمتر از یک ماه است تا روی تشکیل دولتی متشکل از کارشناسان به دور از فساد و قادر به مقابله با فساد تاکید کند. او ملاقات با فیروز را “بسیار زیبا و بسیار قدرتمند” توصیف کرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا