بین الملل

ترامپ خشونت هوادارانش را محکوم نکرد

رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه با دفاع از نوجوان ۱۷ ساله‌ای که در اعتراضات کنوشا در ویسکانسین دو تن را کشته است، گفت که فرد مهاجم تلاش داشت تا دور شود و اگر دست به سلاح نمی‌برد خودش به دست معترضان کشته می‌شد

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (سه‌شنبه) به کنوشا می‌رود؛ شهری که از زمان تیراندازی مرگبار نیروهای امنیتی به جوان ۲۹ ساله سیاه‌پوستی به نام جیکوب بلیک در تاریخ ۲۳ اوت که او را فلج کرد، به صحنه اعتراضات علیه خشونت پلیس و نژادپرستی تبدیل شده است.

در جریان سومین شب از اعتراضات، کایل ریتنهاوس ۱۷ ساله سه معترض را هدف گلوله قرار داد. ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: او قصد داشت از آنها دور شود… و بعد او افتاد و آنها خیلی خشن به سمت او حمله‌ور شدند. حدس می‌زنم که به دردسر بزرگی افتاده بود… ممکن بود کشته شود.

ریتنهاوس که سفیدپوست است، به دو فقره قتل عمد و یک فقره تلاش برای قتل متهم شده است و قصد دارد در دادگاه از این حملات به عنوان تلاشی برای دفاع از خود یاد کند.

این رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه که نظم و قانون را تم اصلی کمپین انتخاب دوباره خود قرار داده است، از محکوم کردن اقدامات خشونت‌بار حامیانش امتناع کرده و به آنچه او اغتشاش و بی‌نظمی از سوی معترضان “جناح چپ” می‌خواند، اعتراض دارد.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و رقیب ترامپ در انتخابات سوم نوامبر، رئیس‌جمهوری آمریکا را به تحریک خشونت از طریق لفاظی متهم کرده و خواستار محاکمه غارتگران شد.

با این حال ترامپ معتقد است در صورت پیروزی بایدن، خشونت افزایش خواهد یافت و این معاون سابق باراک اوباما را به تسلیم شدن مقابل جناح چپگرا متهم می‌کند. ترامپ گفت: در آمریکا، ما هرگز تسلیم حاکمیت اوباش نمی‌شویم، چون اگر اوباش حکمرانی کنند، دموکراسی قطعا می‌میرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا