بین الملل

معترضان ساختمان پلیس در پورتلند را به آتش کشیدند

پلیس محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد، معترضان مخالف با نژادپرستی در شهر پورتلند آمریکا ساختمان انجمن پلیس را به آتش کشیده و به طرف افسران پلیس سنگ و اجسام دیگر پرتاب کردند

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، در این بیانیه آمده است: افراد در چهارچوب یک تجمع اعتراضی روز شنبه ساختمان “انجمن پلیس پورتلند” را به آتش کشیدند و باعث شدند تا پلیس اعلام شورش کند.

پس از آنکه پلیس برای سرکوب این “شورش” وارد عمل شد، معترضان به طرف افسران پلیس اجسام مختلف از جمله سنگ پرتاب کردند. پلیس اعلام کرد: در این رویداد چندین افسر پلیس بر اثر اصابت سنگ دچار جراحت‌های جزئی شدند.

ساختمان انجمن پلیس پورتلند که در یک منطقه مسکونی قرار دارد، طی چند ماه گذشته محل اعتراضات متعددی بوده است. پلیس هشدار داده که هرگونه آتش زدن ساختمان‌ها می‌تواند به منازل مسکونی سرایت کند.

در همین حال پلیس پورتلند از کشته شدن یک تن در جریان وقوع تیراندازی در این شهر ایالت اورگان خبر داد. با این حال مشخص نیست که آیا این حادثه به اعتراضات ارتباط دارد یا خیر.

در جریان اعتراض خشونت آمیز روز شنبه تعدادی از معترضان بازداشت شدند.

براساس گزارشات، پس از آنکه اکثر معترضان متفرق یا بازداشت شدند، تیرهای هوایی شلیک شد.

در پورتلند تنش‌های گهگاه با معترضان جنبش “جان سیاه پوستان مهم است” گزارش شده و ده‌ها تن بازداشت شده‌اند.

به دنبال کشته شدن جورج فلوید، شهروند آفریقایی-آمریکایی به دست پلیس مینیاپولیس، اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در پورتلند و دیگر شهرهای آمریکا به راه افتاده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا