بین الملل

تصویب کمک ۲۵ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا به اداره پست

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب لایحه‌ای، انجام هرگونه تغییرات در سرویس پست این کشور را که ممکن است رای‌گیری پستی برای انتخابات نوامبر را آهسته کند، لغو کرد

 آرنا نیوز :: لایحه روز شنبه مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۵۷ رای موافق و ۱۵۰ رای مخالف به تصویب رسید و ۲۶ جمهوری‌خواه هم از آن حمایت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، تصویب این لایحه پس از آن انجام می‌شود که لوئیس دی‌جوی، رئیس سازمان پست آمریکا گفت که تمام تدابیر کاهش هزینه‌ها را تا بعد از انتخابات نوامبر به حالت تعلیق درمی‌آورد. با این حال دموکرات‌ها تاکید دارند که تدابیر دی‌جوی به اجرا درآمده و عملا می‌تواند روند ارسال نامه‌ را کند کند. علاوه بر این، عدم اعتماد آشکاری میان دموکرات‌ها و این مقام‌ جمهوری‌خواه وجود دارد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: حرف‌های او یک چیز هستند، اقدامات او چیز دیگری. برای همین است که ما این لایحه را تصویب کردیم.

براساس این لایحه، هرگونه تغییراتی در سرویس پست آمریکا که به کاهش خدمات‌دهی منجر شود، مانند حذف ماشین‌های دسته‌بندی نامه، محدودسازی اضافه‌ کار یا عدم رسیدگی به رای پستی به عنوان اولویت، تا پایان پاندمی کرونا متوقف خواهد شد.

همچنین ۲۵ میلیارد دلار اعتبار برای عملیات‌های سرویس پست در نظر گرفته شد. دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا همچنین این اعتبار را در بسته کمی کرونا به مبلغ ۳.۴ تریلیون دلار که ماه مه به تصویب رسید، گنجاندند.

کارولین مالونی، رئیس کمیته اصلاح و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا که مولف این لایحه بود، گفت: قطعا اجرای این تغییرات ناگهانی در بحبوحه یک پاندمی منطقی نیست، آن هم سه ماه مانده تا انتخابات نوامبر. مردم آمریکا نمی‌خواهند که کسی اداره پست را به آشفتگی بکشاند. آنها مطمئنا نمی‌خواهند این نهاد سیاسی شود. آنها فقط بسته‌های خود را می‌خواهند، آنها داروهای خود را می‌خواهند و می‌خواهند برگه‌های پستی آنها به موقع تحویل داده شود. این دقیقا همان کاری است که طرح ما انجام می‌دهد.

در حالی که برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه با عبور از خطوط حزبی از این لایحه حمایت کردند، رهبران این حزب در مجلس نمایندگان آمریکا از اعضایشان خواستند تا علیه آن رای بدهند. این لایحه در سنا که اکثریت در کنترل جمهوری‌خواهان است و میچ‌ مک‌کانل، رهبر اکثریت هم تاکید دارد که به آن بی‌توجهی خواهد کرد، به بن‌بست می‌رسد. کاخ سفید هم به وتو تهدید کرده است.

نمایندگان دموکرات این مجلس، رئیس اداره خدمات پستی آمریکا را که در ماه مه امسال توسط دونالد ترامپ به این سمت منصوب شد، متهم کرده‌اند که به بهانه کاهش هزینه‌های اداره خدمات قصد داشته آرا پستی مردم در انتخابات امسال را مختل و به پیروزی ترامپ کمک کند؛ اتهامی که این حامی مالی سابق رییس جمهوری آمریکا رد کرده است.

بسیاری از ایالات آمریکا می‌خواهند به خاطر نگرانی از تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر سلامت عمومی، شرکت در انتخابات ریاست‌ جمهوری در ماه نوامبر را از طریق پست آسان‌تر کنند. اما افزایش استفاده از رای پستی محل نزاع است و دونالد ترامپ گفته که آرا پستی به “فاسدترین انتخابات” در تاریخ ایالات متحده منجر خواهد شد.

او چندی پیش خواهان تعویق انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا شده و گفته بود افزایش رای‌گیری پستی می‌تواند منجر به «تقلب و نتایج نادرست» شود. این در حالیست که بررسی اسناد و مدارک موجود نشان می‌دهد که موارد تقلب در آرا پستی بسیار ناچیز است


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا