بین الملل

ابراز نگرانی دوباره وزیر خارجه آمریکا از سند همکاری ایران و چین

وزیر امور خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی، نسبت به سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، مایک پمپئو روز شنبه با مطرح کردن ادعاهایی علیه کشورمان درباره سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین گفت: ورود چین به ایران موجب بی ثبات کردن منطقه خواهد شد.

وی ایران را بزرگ ترین کشور حامی تروریسم خواند و ادعا کرد که داشتن دسترسی به سامانه تسلیحاتی و تجارت و پولی که از چین سرازیر شود، تنها موجب افزایش این خطر برای منطقه می شود.
او درباره چین ادامه داد: اوضاع در حال تغییر است. در سراسر جهان خطر حزب کمونیست آشکار و آشکارتر می‌شود و حکومت هایی که افکار مشابهی دارند، در تجدید نظر در این باره، مقابله با آن و حفاظت از آزادی و دموکراسی در حال ملحق شدن به یکدیگر هستند.

پمپئو پیش از این نیز در گفت‌وگو با فاکس نیوز درباره همکاری ۲۵ ساله ایران و چین گفت: اطمینان حاصل خواهیم کرد تمام مقررات و تحریم‌هایی را که علیه ایران اعمال کرده‌ایم، بر حزب کمونیست چین، شرکت‌ها و نهادهای دولتی‌شان نیز اعمال کنیم.
پمپئو مدعی شد: فکر می‌کنم کشورهای منطقه نیز این موضوع را همان‌گونه که هست ببینند. ورود چین به ایران خاورمیانه را ناامن خواهد کرد. اسرائیل را به خطر خواهد انداخت. همچنین موجب به خطر افتادن عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواهد شد


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا