بین الملل

رهبر کره شمالی شهروندان کشورش را به خوردن لاک‌پشت و شکار قرقاول دعوت کرد

در شرایطی که بحران کرونا اوضاع را برای مردم کره شمالی بغرنج‌تر از قبل کرده است، شهروندان این کشور به دلیل کمبود مواد غذایی و به دستور رهبر این کشور به خوردن لاک‌پشت روی آورده‌اند.

آرنا نیوز :: دستور رهبر کره شمالی به خوردن لاک پشت،دولت کره شمالی در وب سایت رسمی خود مردم را به خوردن لاک پشت دعوت کرده.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،  بدنبال اعمال قوانین محدودیت رفت و آمد و قرنطینه شدید در مرزهای کره شمالی و روبرو شدن رهبران این کشور با واقعیت ویروس کرونا، مردم این کشور بیش از پیش به قحطی و گرسنگی نزدیک شده اند. بدین ترتیب مردم کشوری که سال هاست به دلیل سوء مدیریت، فساد و تحریم های بین المللی در مضیقه قرار دارند، یک گام دیگر به گرسنگی مطلق نزدیک تر شده اند.

بدنبال میل مداوم و رو به افزایش کیم جونگ اون به توسعه سلاح های هسته ای در کره شمالی، تجارت در داخل این کشور به ابزاری برای تأمین بخشی از هزینه های دولت تبدیل شده بود.

اما در درخواستی هولناک و از روی درماندگی برای کمک به شهروندان گرسنه کره شمالی، دولت این کشور در وب‌سایت رسمی خود مردم را به خوردن گوشت لاک پشت دعوت کرده است.

در وبسایت رسمی دولت کره شمالی چنین آمده است: «از زمان های قدیم، لاک پشت به خاطر مزه لذیذ و ترکیبات مغذی فراوان خود در تهیه غذاهای مقوی مورد استفاده بوده است. [لاک پشت] دارای ترکیبات مغذی حیاتی مانند پروتئین، آمینو اسیدهای ضروری و ویتامین است که در درمان هپاتیت، فشار خون و دیگر بیماری ها مفید است. خون، لاک و استخوان آن نیز به طور گسترده برای تولید داروها در دوران امپراطوری کوریو مورد استفاده بوده است. به طور خاص، خون آن در درمان دیابت و رفع ضعف در کودکان مفید است».

دولت کره شمالی به شهروندان توصیه کرده است که لاک پشت خوراکی را خام سرو کرده یا به شکل آبگوشت مصرف کنند. همچنین در تلاش برای خارج کردن این کشور از بحران غذایی کنونی، به میلیون ها شهروند کره شمالی توصیه شده قرقاول شکار کنند. دولت کیم جونگ اون در ادامه از شهروندان خود خواسته نوعی خاص از چای لاغر کننده را مصرف کنند که باعث می شود فرد احساس سیری کند.

علیرغم این که کره شمالی برای ماه ها وجود هر گونه مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را رد کرده بود، رهبران این کشور اکنون وجود این ویروس در کشور و اثرات مخرب آن را پذیرفته اند. تحریم های بین المللی باعث شده که دولت این کشور نتواند با دیگر کشورها روابط تجاری داشته و تقریباً تمام مایحتاج این کشور توسط دولت چین تامین می شود. اما در ماه های گذشته و به دنبال شیوع ویروس کرونا تجارت بین دو کشور تا ۹۰ درصد کاهش یافته است

شرایط دارویی در کره شمالی چنان بحرانی است که رژیم کیم جونگ اون از بیمارستان های محلی خواسته که خود داروهایشان را تولید کنند که با توجه به نبود دانش و تجهیزات به جایی نرسیده است. کره شمالی دیروز اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را تایید کرده و ادعا کرد یک فراری مبتلا به کرونا که سه سال پیش به کره جنوبی رفته، به طور غیرقانونی از مرز عبور کرده و وارد خاک کره شمالی شده است. بدین ترتیب شهر مرزی کائه سونگ اکنون در قرنطینه به سر می برد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا