بین الملل

فرمان حمله سایبری به ایران| ترامپ می خواهد فعالیت‌های آنلاین در ایران را مختل کند

سابقه فعالیت های سایبری علیه کشورمان، سابقه ای طولانی است. یکی از آخرین این حملات سایبری سه سال پیش برمیگردد

آرنا نیوز :: سابقه فعالیت های سایبری علیه کشورمان، سابقه ای طولانی است. یکی از آخرین این حملات سایبری سه سال پیش برمیگردد.درست یک ماه پس از حمله تروریستی داعش به مجلس. در آن حرکت خرابکارانه، برخی کارگزاری های بورس در ایران هدف قرار گرفتند. به نظر شما حمله سایبری در ایران دوباره رخ میدهد؟

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، با توجه به اینکه در ماه های اخیر حجم بالایی از نقدینگی وارد بورس شده و بسیاری از شهروندان از طریق بورس سعی می کنند منافع اقتصادی خود را دنبال کنند، ممکن است یکی از حملات سایبری پس از فرمان اخیر ترامپ، حمله به بورس باشد. حمله ای که بی تردید سپر دفاع سایبری ایران آماده مقابله با آن خواهد بود.

دستور ترامپ برای حمله سایبری به کشورمان پس از آن رخ داد که موجی از آتش سوزی ها دامن گیر جنگ ها، مراتع، کارخانجات و مراکز هسته ای ایران شد. پس از ان، آمریکا در درون کشورش با موجی از آتش سوزی های نظامی و صنعتی روبرو شد.

درباره ابعاد این اتفاقات اطلاعاتی در دسترس نیست، اما هرچه هست، فرمان جدید ترامپ به خوبی نشان می دهد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، او می خواهد سطح تنش با ایران را در فضای سایبری افزایش دهد و با کمک هکرهایی که به طور سازمان یافته با سازمان سیا همکاری می کنند، فضای مجازی در کشورمان را ناامن کند

او که در جریان اتفاقات آبان سال پیش دلسوز اینترنت ایران بود، حالا با صدور فرمان حمله سایبری، عملا از همین بستر برای ایجاد التهاب در کشورمان استفاده می کند.

اینکه تهدید جدید ترامپ درباره حمله سایبری چقدر شعار و تهدید است و چقدر در عمل آسیب زننده خواهد بود را آینده روشن خواهد کرد. فعلا باید انتظار داشت تا در داخل، موضوع امنیت سایبری جدی گرفته شود تا در فضایی که همه کسب و کارها و فعالیت ها در فضای مجازی است، اجازه اغتشاش به سازمان سیا داده نشود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا