بین الملل

اعتراض چین به امضای قانون استقلال هنگ کنگ توسط ترامپ

دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ نیز روز جمعه با صدور بیانیه ای مخالفت شدید خود را با تصویب «قانون استقلال هنگ کنگ» توسط کنگره ایالات متحده اعلام کرده بود

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،   وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد اعلام کرد به شدت مخالف امضای به اصطلاح «قانون استقلال هنگ کنگ» توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا است و آن را محکوم می کند.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد این اقدام آمریکا به شدت دخالت در امور داخلی چین محسوب می شود که به طور جدی قوانین بین المللی و همچنین هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل را نقض کرده است.

دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ نیز روز جمعه با صدور بیانیه ای مخالفت شدید خود را با تصویب «قانون استقلال هنگ کنگ» توسط کنگره ایالات متحده اعلام کرده بود.

در این بیانیه آمده بود ما یک بار دیگر از کنگره ایالات متحده می خواهیم فوراً دخالت در امور هنگ کنگ را متوقف کند این عمل و تحریم ها کاملاً غیرقابل قبول است آنها مانع رشد و توسعه ما نمی شوند بلکه فقط به روابط و منافع مشترک بین هنگ کنگ و ایالات متحده ضربه می زنند.

دولت هنگ کنگ با تاکید بر اینکه تصویب قانون امنیت ملی به طور دائم در صلاحیت دولت مرکزی هر کشوری است این اقدام آمریکا را «نقض آشکار تعهدات و احترام بین ملت ها» توصیف کرد و هشدار داد اقدام متقابل نیز ممکن است توسط دولت مرکزی چین اتخاذ شود.

برخی از اعضای کنگره ایالات متحده هفته پیش در پاسخ به تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ توسط کنگره خلق چین، “قانون استقلال هنگ کنگ” را تصویب کردند که امروز ترامپ هم آن را امضا کرد.

کنگره ملی خلق چین در هشتم خرداد سال جاری با ۲۸۷۸ رای موافق در مقابل یک رای مخالف و ۶ رای ممتنع، لایحه امنیت ملی هنگ کنگ را با هدف مقابله با استقلال، براندازی، تروریسم و ‌دخالت های خارجی در این منطقه تصویب کرد


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا