بین الملل

روسیه: گروه‌های تروریستی همچنان منازل مسکونی در سوریه را هدف قرار می‌دهند

رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد گروه تروریستی تحریر الشام منازل مسکونی مردم در استان‌های حلب، ادلب و لاذقیه را هدف قرار می‌دهد

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد گروه تروریستی تحریر الشام منازل مسکونی مردم در استان‌های حلب، ادلب و لاذقیه را هدف قرار می‌دهد.

به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر شچربیتسکی» رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه روز گذشته در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد گروه تروریستی تحریر الشام به سوی منازل مسکونی مردم سوریه در استان ادلب، حلب و لاذقیه شلیک می‌کند.

او در این خصوص گفت «ما دو حمله به شهرک ملاجا ثبت کرده‌ایم. یک مورد گلوله باران شهرک کفر میز، یک حمله به شهرک فاطیرا و یک مورد دیگر در شهرک دهر الکبیر در استان ادلب بوده است.» رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در ادامه سخنان خود اضافه کرد «یک حمله به شهرک راشا در استان لاذقیه و یک گلوله‌باران شهرک تادیل در استان حلب از سوی تروریست‌های گروه النصره ثبت شده است.»

او در ادامه تصریح کرد که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه شلیکی در منطقه کاهش تنش در ادلب از سوی گروه‌های تحت حمایت ترکیه ثبت نشده است.

روز دوشنبه، گروه تروریستی تحریر الشام شهرک‌های آکچ بایر، صفسفا و جب الزور در استان لاذقیه و شهرک دادیه در استان ادلب را گلوله باران کرد.

در پنجم مارس ۲۰۲۰، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با همتای ترکیه‌ای خود، رجب طیب اردوغان، توافق کردند که در استان ادلب سوریه آتش بس اعلام کنند و یک کوریدور امنیتی به عرض شش کیلومتر (۳.۷ مایل) در شمال و جنوب بزرگراه ام ۴ سوریه که استان حلب را به لاذقیه متصل می‌کند، ایجاد کنند. آن‌ها همچنین توافق کردند که گشت‌های مشترکی در بزرگراه ام ۴ انجام دهند.

این اقدام ترکیه و روسیه از سوی دولت مرکزی سوریه مورد انتقاد قرار گرفت و تجاوز به حریم حاکمیتی نامیده شد. ارتش سوریه موفق شده است گروه‌های تروریستی را به یک منطقه کوچک در استان ادلب در شمال غرب این کشور فراری بدهد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا