بین الملل

اتحادیه اروپا در آستانه ممنوع‌الورود کردن آمریکایی‌ها است

به گفته دو دیپلمات‌ اروپایی، اتحادیه اروپا به خاطر افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا در آستانه ممنوع‌ کردن ورود آمریکایی‌ها به کشورهای عضو این اتحادیه است

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، به گفته دو دیپلمات‌ اروپایی، اتحادیه اروپا به خاطر افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا در آستانه ممنوع‌ کردن ورود آمریکایی‌ها به کشورهای عضو این اتحادیه است.

تقریبا همزمان با رکوردزنی شمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، رسانه‌ها از تصمیم اتحادیه اروپا برای ممنوع‌الورود کردن آمریکایی‌ها خبر دادند.
به نوشته «ان‌بی‌سی‌نیوز»، دو دیپلمات اتحادیه اروپا گفتند اتحادیه اروپا زمانی که هفته آینده دوباره مرزهایش را بازگشایی می‌کند، از بیم خطر بالای شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده، ورود افراد از ایالات متحده را ممنوع می‌کند.

به گزارش این رسانه آمریکایی، اتحادیه اروپا که دارای ۲۷ کشور عضو است، در حال تدارک برای بازگشایی کردن مرزهای خود از تاریخ اول جولای (۱۱ تیرماه) و تهیه لیستی از کشورهایی است که به دلیل شمار پایین موارد ابتلا به کرونا شهروندان آنها مجاز به سفر به اتحادیه اروپا باشند.

به گفته دو دیپلمات اتحادیه اروپا، آمریکا که بیشترین موارد قربانیان و مبتلایان جهان ویروس کرونا در جهان را در اختیار دارد، در لیست نهایی کشورهایی که سفرای اتحادیه اروپا با سفر شهروندان آنها به اتحادیه اروپا موافقت کرده‌اند، قرار ندارد.

این دو دیپلمات که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند که لیست تهیه شده توسط سفرا در خصوص کشورهای مجاز به ورود به اتحادیه اروپا، برای اخذ تاییدیه نهایی به 27 دولت‌ عضو اتحادیه اروپا ارسال می‌شود و محتمل است که امروز شنبه و یا هفته آینده این لیست مورد امضا قرار گیرد.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در این لیست (لیست کشورهای مجاز ورود به اتحادیه اروپا) قرار دارد، به موارد بالای ابتلا و مرگ و میر ویروس کرونا در این کشور اشاره کرد و گفت: «این یک سوال احمقانه است».

به گفته این دیپلمات اروپایی، چین در لیست ده‌ها کشوری که اجازه سفر به اروپا می‌یابند قرار داشته البته با این شرط که این کشور مرزهایش را به روی کشورهای عضو اتحادیه اروپا باز کند.

تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره ممنوع‌الورود شدن آمریکایی‌ها به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده که شمار مبتلایان کرونا در آمریکا برای سومین روز متوالی رکوردشکنی کرد و با افزایش ۴۵۰۰۰ نفری به بیش از ۲.۴۸۲.۹۰۰ نفر رسید.

بنا بر گزارش دانشگاه «جانز هاپکینز»، شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۱۲۵۰۰۰ نفر گذشته است. تعداد مبتلایان طی دو هفته گذشته در آمریکا ۶۰ درصد رشد داشته و به همین دلیل ۱۱ ایالت برنامه‌ها برای بازگشایی‌‌ها را به تعویق انداخته‌اند


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا