بین الملل

قتل سیاه‌پوستی دیگر در بحبوحه اعتراضات؛ آمریکا درس نگرفت

شهردار آتلانتا اعلام کرد که رئیس پلیس این شهر، به دلیل کشته شدن یک سیاهپوست توسط مأموران پلیس، از سمت خود استعفا داده است.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، شهردار آتلانتا اعلام کرد که رئیس پلیس این شهر، به دلیل کشته شدن یک سیاهپوست توسط مأموران پلیس، از سمت خود استعفا داده است.

درگیری دو مأمور پلیس آمریکایی با یک شهروند سیاهپوست در شهر «آتلانتا» که نهایتاََ منجر به کشته‌شدن وی گردید، رئیس‌پلیس این شهر را به استعفا کشاند.

به نوشته پایگاه خبری هیل، «اریکا شیلدز» رئیس‌پلیس آتلانتا (بامداد یکشنبه به وقت تهران) به دلیل کشته‌شدن یک جوان سیاهپوست ۲۷ ساله با تپانچه برقی (Taser) مأموران پلیس این شهر، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

بر این اساس، «کیشا لانس باتومز» شهردار آتلانتا طی نشست خبری با اعلام استعفای رئیس پلیس این شهر، اخراج فوری مأموری که باعث قتل شهروند مذکور شده بود را خواستار شد.

شامگاه شنبه (به وقت تهران) بود که «دفتر تحقیقات جورجیا» به نقل از اداره پلیس شهر آتلانتا از کشته شدن یک مرد سیاه پوست حین پارک خودرو در محوطه یک رستوران خبر داد.

تصاویری که از درگیری دو مأمور پلیس با این شخص منتشر شده نشان می‌دهد آنها بعد از ناکام ماندن در گرفتار کردن وی، با تپانچه برقی به سمت وی شلیک می‌کنند.

پلیس جورجیا اعلام کرده که این شخص بعد از این حادثه به بیمارستان انتقال داده شد، اما بعد از عمل جراحی درگذشت.

دوشنبه پنجم خردادماه بود که انتشار خبر قتل یک شهروند سیاه پوست و ۴۶ ساله آمریکایی به نام «جورج فلوید»، بار دیگر سبب مساله نژادپرستی و تبعیض‌های نهادینه در آمریکا را برجسته کرد. قتل نژادپرستانه فلوید جرقه‌ای برای اعتراضات سراسری در محکومیت قتل او و تبعیض‌ها علیه رنگین پوستان آمریکایی شد و دامنه این اعتراضات به کشورهای متحد آمریکا هم کشیده شد.

به موازات تشدید اعتراضات سراسری آمریکایی‌ها که به اذعان رسانه‌های غربی همه ۵۰ ایالت آمریکا را درگیر کرده است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور بارها معترضان را «حامیان خشونت»، «هرج و مرج طلب»، و حتی «تروریست‌های داخلی» خوانده اما حتی ارشدترین مقام ارتش آمریکا هم با این اظهارات مخالفت کرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا