بین الملل

اعلام مرگ یک ژنرال برجسته کره‌شمالی پس از دو سال!

یکی از مقام‌های ارشد ارتش این کشور که فرماندهی یگان مسئول بمباران توپخانه‌ای جزیره‌ای در مرز با کره جنوبی در یک دهه پیش بود، سال ۲۰۱۸ جان باخته است

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، نشریه وابسته به حزب حاکم کره شمالی امروز شنبه در مطلبی فاش کرد یکی از مقام‌های ارشد ارتش این کشور که فرماندهی یگان مسئول بمباران توپخانه‌ای جزیره‌ای در مرز با کره جنوبی در یک دهه پیش بود، سال ۲۰۱۸ جان باخته است.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

نشریه رودونگ سینمون، وابسته به حزب حاکم کارگران کره شمالی گزارش داد، ری سونگ گوک که فرمانده لشگر چهارم مسئول دفاع از مناطق نزدیک به خط مرزی شمالی در دریای غرب (خط مرزی دریایی بین دو کره) بوده در ماه اکتبر ۲۰۱۸ در سن ۵۲ سالگی جان باخته است.

ری اوایل سال ۲۰۱۳ به فرماندهی این لشگر رسید و بعد از آنکه در سال ۲۰۱۸ مبتلا به یک بیماری غیرقابل درمان شد در بیمارستانی در شهر پیونگ یانگ و یک بیمارستان دیگر در خارج از کره شمالی بستری شد.

واحد توپخانه‌ای که در نوامبر ۲۰۱۰ دست به حمله‌ای توپخانه‌ای علیه جزیره یئون پیونگ در مرز با کره جنوبی زده و چهار تبعه کره جنوبی را شامل دو غیرنظامی کشت تحت فرماندهی لشگر چهار ارتش کره شمالی قرار داشت.

با این حال در دوران فرماندهی ری بر این لشگر مورد تحریک آمیز عمده‌ای رخ نداد.

ری یک دستیار نزدیک کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بود که همواره او را در بازرسی های میدانی از تاسیسات نظامی مهم از جمله تاسیسات واقع شده در مناطق مرزی غربی طی ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۸ همراه می‌کرد.

ری در آوریل ۲۰۱۷ به درجه ژنرالی سه ستاره ارتقا پیدا کرده بود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا