بین الملل

مجادله نمایندگان چین و آمریکا در نشست سازمان ملل

سفرای چین و آمریکا در نشست روز سه‌شنبه سازمان ملل متحد درباره سوریه به مجادله لفظی با یکدیگر بر سر شیوع کرونا پرداختند

آرنا نیوز :: سفرای چین و آمریکا در نشست روز سه‌شنبه سازمان ملل متحد درباره سوریه به مجادله لفظی با یکدیگر بر سر شیوع کرونا پرداختند.

به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، تشدید تنشٰ‌ها میان چین و ایالات متحده آمریکا بر سر شیوع ویروس کرونا به نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت در خصوص عملیات‌های امدادرسانی به سوریه کشیده شد و سفیران دو کشور با یکدیگر مجادله کردند.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

«کلی کرافت»، نماینده آمریکا در سازمان ملل در این نشست گفت چین با حمایت از قطعنامه‌ای که به سازمان ملل متحد اجازه می‌دهد اقدام به کمک‌رسانی به سوریه در سراسر نقاط این کشور کند می‌تواند ادعای خودمبنی بر رهبری دنیا در مبارزه با کووید-۱۹ را به اثبات برساند.

ژانگ جون، نماینده چین در سازمان ملل در پاسخ از آمریکا خواست بر تلاش‌های جهانی برای مبارزه با ویروس متمرکز باشد و «بازی‌های سیاسی» را کنار بگذارد. او همچنین گفت آمریکا باید به دنبال نجات جان انسان‌ها باشد و مسئولیت‌های خودش را به گردن سایر کشورها نیندازد.

دولت آمریکا که از لحاظ میزان شیوع کرونا در رتبه نخست کشورهای دنیا قرار گرفته در ماه‌های گذشته تلاش کرده چین را مقصر شیوع این بیماری جلوه دهد. واشنگتن همچنین ماه گذشته میلادی کمک‌های مالی به سازمان جهانی بهداشت را بابت آنچه به ادعای این کشور «جانبداری از چین» خوانده می‌شد قطع کرد.

این نوع تنش‌‌ها، شورای امنیت سازمان ملل متحد را در توافق بر سر قطعنامه‌ای برای حمایت از دعوت «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد جهت برقراری آتش‌بس جهانی در بحبوحه شیوع کرونا ناکام گذارده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا