بین الملل

تهدید ترامپ به قطع روابط با چین

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: کارهای زیادی است که می‌توان (در برخورد با چین) انجام داد. می‌توانیم کل روابطمان را قطع کنیم

آرنا نیوز :: رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر به بهانه عملکرد پکن در مقابله با شیوع ویروس کرونا به چین تاخت و تهدید کرد که به روابط با این کشور پایان می‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: کارهای زیادی است که می‌توان (در برخورد با چین) انجام داد. می‌توانیم کل روابطمان را قطع کنیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که اگر دست به این کار بزنید چه اتفاقی خواهد افتاد، مدعی شد: ۵۰۰ میلیارد دلار ذخیره خواهیم کرد.

ظاهرا این صحبت ترامپ اشاره به کسری بسیار زیاد آمریکا در تجارت دوجانبه با چین است.

آمریکا پیش از این چین را عامل انتشار ویروس کرونا در جهان دانسته و خواستار پرداخت غرامت به خاطر خسارات ناشی از شیوع کرونا از سوی این کشور شده بود. چین این اتهامات را رد کرده است.

ترامپ در این مصاحبه بار دیگر چین را مسئول شیوع بیماری کرونا دانسته و از پیامدهای احتمالی آن سخن گفت. خبرنگار از ترامپ خواستار توضیح مشخص درباره پیامدهای احتمالی شده و ترامپ در پاسخ گفت که هر چیزی ممکن است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه در پاسخ به این که آیا ممکن است آمریکا ویزای دانشجویان چینی را که در آمریکا مشغول تحصیل هستند، تمدید نکند، گفت که واکنش آمریکا می‌تواند بسیار گسترده‌تر باشد و آمریکا می‌تواند کل مناسبات خود با چین را قطع کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ارتباط با شیوع بیماری کرونا نه تنها به چین، بلکه به سازمان بهداشت جهانی و حتی فرمانداران ایالت‌های مختلف آمریکا نیز حمله کرده و آن‌ها را مسئول شیوع این بیماری اعلام کرده است. اما حملات او به چین از شدت بیشتری برخوردار بوده است.

به گزارش دویچه‌وله، حملات و تهدیدهای جدید آمریکا علیه چین درباره شیوع بیماری کرونا می‌تواند بار دیگر به جنگ تجاری بین دو کشور دامن بزند. شیوع بیماری کرونا اندک زمانی پس از امضای توافق نخست دو کشور بر سر سامان دادن بازرگانی خارجی اتفاق افتاده است.

در چنین شرایطی، سخن گفتن از قطع کامل مناسبات دو کشور بی‌تردید بر تنش برخاسته از جنگ تجاری خواهد افزود. ترامپ حتی چندی پیش از الزام چین به پرداخت غرامت به خاطر شیوع بیماری کرونا سخن گفته بود.

بر اساس گزارش اشپیگل، شانس موفقیت دولت آمریکا در اجرای چنین سیاست‌هایی، بسیار نازل ارزیابی می‌شود اما گفته می‌شود که چنین اظهاراتی روی طرفداران ترامپ تاثیری مثبت دارد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا