بین الملل

اردوغان: دشمنان به دنبال ضربه اقتصادی به ترکیه هستند

اردوغان طی این سخنرانی همچنین این را هم گفت که ترکیه موقعیت بهتری را در نظم نوین جهانی که پس از ویروس کرونا ایجاد می‌شود، کسب خواهد کرد

آرنا نیوز :: رئیس جمهور ترکیه در سخنانی وضعیت نامناسب کنونی اقتصادی این کشور را حاصل اقدامات منفی دشمنان دانست.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی درباره آخرین وضعیت این کشور در مبارزه با ویروس کرونا سخنرانی کرد. او تلاش‌های ترکیه را در مقابله با ویروس کرونا مناسب دانست.

اردوغان طی این سخنرانی همچنین این را هم گفت که ترکیه موقعیت بهتری را در نظم نوین جهانی که پس از ویروس کرونا ایجاد می‌شود، کسب خواهد کرد. او گفت که جهان از لحاظ سیاسی و اقتصادی فرم جدیدی را به خود خواهد دید.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

اردوغان از رفع محدودیت‌های رفت‌وآمد در ۹ شهر این کشور خبر داد. رئیس جمهور ترکیه از تمدید محدودیت‌های راهنمایی و رانندگی از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ ماه جاری میلادی گفت و آن را بخشی از اقدامات ضد کرونایی دولت خود خواند.

گفتنی است، ترکیه با شیوع چشمگیر و یکباره ویروس کرونا طی هفته‌های اخیر مواجه شده است.

او به موضوع تضعیف ترکیه در حوزه اقتصادی از جمله کاهش ارزش پول ملی این کشور پرداخت و گفت: «برخی از قدرت‌ها پس از پیروزی ما در پرونده‌های لیبی و سوریه به دنبال یک ضربه اقتصادی به ما هستند. ما به مقابله با توطئه‌های بازیگران خارجی برای تضعیف اقتصاد خود ادامه خواهیم داد».

اردوغان این را هم گفت که ترکیه تمام تلاش خود را می‌کند تا از منافع خود در دریای مدیترانه حفاظت کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا