بین الملل

پکن: آمریکا ۲۴ دروغ درباره کرونا علیه چین گفته است

وزارت خارجه چین با اشاره به دروغ‌سازی ۲۴گانه آمریکا با محوریت ویروس کرونا علیه این کشور، گفت هیچ مدرکی از ساخته دست بشر بودن این ویروس وجود ندارد

آرنا نیوز :: وزارت خارجه چین با اشاره به دروغ‌سازی ۲۴گانه آمریکا با محوریت ویروس کرونا علیه این کشور، گفت هیچ مدرکی از ساخته دست بشر بودن این ویروس وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، دولت چین با صدور بیانیه‌ای طولانی، «بیست‌وچهار ادعای توهین‌آمیز» برخی مقامات ارشد آمریکایی علیه این کشور درخصوص شیوع ویروس «کووید۱۹» را تکذیب و به آن شدیداً اعتراض کرد.

وزارت خارجه چین شامگاه شنبه مقاله‌ای ۳۰ صفحه‌ای را روی خروجی وبسایت خود قرار داد که در آن با ادله مفصل ادعاهای آمریکا را با توسل به صحبت‌های «آبراهام لینکلن» یکی از رؤسای جمهور پیشین این کشور رد کرده است.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

در بخشی از این مقاله آمده است: «همانطور که لینکلن گفت، شما می‌توانید همیشه تعدادی از مردم را فریب دهید و همچنین برخی اوقات تمام مردم را فریب دهید، اما نمی‌توانید همیشه همگان را فریب دهید».

در این بیانیه‌ی یازده هزار کلمه‌ای، پکن با بیان اینکه برخی گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد اتباع آمریکایی در داخل خاک این کشور حتی پیش از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ووهان، دچار این بیماری شده بودند، تاکید شده که هیچ مدرکی مبنی بر تولید این ویروس در آزمایشگاه‌های چین وجود ندارد.

به نوشته رویترز، وزارت خارجه چین همچنین جدول زمان‌بندی مشخصی را از اینکه چگونه «به موقع» و به شکلی «شفاف» اطلاعات درباره شیوع ویروس کووید۱۹ در این کشور را در اختیار جهانیان گذاشته، منتشر کرد تا ادعاهای آمریکا مبنی بر کُند و با تأخیر بودن واکنش خود را رد کند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده طی هفته‌های اخیر بارها مدعی شده که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و دولت پکن اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

با این حال، سرویس اطلاعات فدرال آلمان روز جمعه در واکنش به این ادعای آمریکایی‌ها گفت اتهام‌زنی‌های آنها تلاشی برای منحرف کردن توجهات از شکست دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، در مهار کردن شیوع ویروس کرونا در این کشور است


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا