بین الملل

رویترز: چین آمریکا را تهدید نظامی کرد

وزارت اطلاعات ملی چین در گزارشی از احتمال درگیری نظامی با آمریکا در پی تشدید احساسات ضدچینی در پی شیوع ویروس کرونا خبر داده است

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، یک رسانه غربی مدعی است وزارت اطلاعات ملی چین در گزارشی از احتمال درگیری نظامی با آمریکا در پی تشدید احساسات ضدچینی در پی شیوع ویروس کرونا خبر داده است.

رویترز مدعی وجود سندی شد که طی آن وزارت امنیت ملی چین خطاب به شی جینپینگ رئیس‌جمهور این کشور، درباره تشدید احساسات ضدچینی در سراسر جهان از بابت شیوع ویروس کرونا هشدار داده و حتی پیش‌بینی کرده است که تداوم این روند می‌تواند رابطه پکن-واشنگتن را متاثر کرده و به تقابل نظامی میان آنها منجر شود.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

ظاهراً این گزارش اوایل ماه میلادی گذشته (آوریل)، به سران چین ازجمله شخص رئیس‌جمهور ارائه و اینگونه نتیجه‌گیری شده است که احساسات ضدچینی در بالاترین سطح خود از زمان وقوع حادثه میدان «تیان آن من» در سال ۱۹۸۹ است.

به ادعای افراد آگاه به این گزارش امنیتی، در بدترین سناریوی موجود، باید انتظار وقوع درگیری نظامی میان ۲ قدرت جهانی را نیز داشت.

البته این سند به رؤیت رویترز نرسیده و این خبرگزاری تنها بر حسب شنیده‌ها، از وجود گزارش ارائه شده از سوی نهاد امنیتی چین مطلع است.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که از بابت عدم پاسخ‌گویی به موقع به بحران کرونا، تحت فشار است؛ در راستای دور کردن اذهان عمومی از ضعف مدیریتی خود که می‌تواند اثرات به شدت منفی بر کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ بگذارد؛ چند ماهی است که می‌کوشد چین را از بابت همه‌گیری کووید ۱۹ مقصر جلوه دهد تا آنجا که نه تنها با استفاده از عبارت جعلی «ویروس ووهان» این کشور را منشاء شیوع بیماری معرفی می‌کند بلکه مدعی است قصد پکن از همه این اقدامات، دخالت در روند انتخاباتی آمریکا به نفع «جو بایدن» رقیب دموکرات است.

همه‌گیری کرونا از اواخر دسامبر ۲۰۱۹، از شهر ووهان چین آغاز شد و آمریکا مدعی است منشاء پیدایش آن، آزمایشگاهی در همین شهر بوده است حال آنکه پکن با رد چنین اتهامی، فرضیه ورود ویروس به ووهان از طریق نیروهای آمریکایی که برای شرکت در بازی‌های نظامی به این شهر آمده بودند را مطرح می‌کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا