بین الملل

ترامپ: چین گاو شیرده دموکرات‌ها است

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه کارزار گره زدن سیاست خارجی به داخلی آن هم با هدف پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰، دموکرات‌ها را به نفع بردن از همدستی با چین متهم کرد

آرنا نیوز :: رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه کارزار گره زدن سیاست خارجی به داخلی آن هم با هدف پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰، دموکرات‌ها را به نفع بردن از همدستی با چین متهم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که این روزها برای خلاصی از قضاوت افکار عمومی به دلیل ناکامی در مهار کرونا به دنبال مقصر جلوه دادن چین است، بار دیگر در پیامی توئیتری به این کشور حمله کرد.

اما او که همزمان به دنبال گرم کردن تنور انتخاباتی ۲۰۲۰ نیز هست؛ نه تنها چین را عامل شیوع کرونا جلوه می‌دهد بلکه مدعی است این کشور از هیچ تلاشی برای ممانعت از پیروزی او فروگذار نمی‌کند.

نکته جالب‌تر آنکه ذهن خلاق رئیس‌جمهوری آمریکا از این هم پیشتر رفته و با آمیزش دو مقوله سیاست خارجی و داخلی، سعی به باج‌خواهی از رقبای دموکرات و همدست جلوه دادن آنها با چین در این اتهام فرضی دارد.

با دنبال کردن چنین نقشه‌ای، وی در توئیت جدید خود، نوشت: دموکرات‌ها مثل همیشه فقط دنبال دردسر هستند. آنها حتی در مواقع بحرانی هیچ کار سازنده‌ای نمی‌کنند. آنها نمی‌خواهند گاو شیرده‌شان- چین- را برای این طاعون (کرونا) سرزنش کنند. اما دکتر فائوچی قرار است خیلی زود در برابر مجلس سنا شهادت دهد! این دموکرات‌های بیکاره.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

گفتنی است اشاره ترامپ به دکتر «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا است که روز گذشته کاخ سفید به طور ضمنی پای او را از کنگره برید و مانع از حضور وی در جلسه استماعی شد که قرار است این هفته از سوی یکی از کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شود- نهاد قانونگذاری که در کنترل حزب دموکرات است.

توجیه کاخ سفید در اتخاذ چنین تصمیمی آن بود که حضور هر یک از اعضای کارگروه مقابله با کرونا در کنگره همزمان با تلاش دولت ترامپ برای بازگشایی اقتصاد و تولید واکسن اقدامی غیرمفید است! اما اینکه ترامپ راضی شده فائوچی در سنا شهادت دهد احتمالاً از بابت کنترل حزب جمهوریخواه بر این نهاد قانونگذاری است.

گفتنی است اتهام همدستی حزب دموکرات با چین از دیروز توسط ترامپ مطرح شده است. وی پیشتر در پیامی توئیتری مدعی شده بود «ان بی سی نیوز» و «سی ان ان» رسانه‌های وابسته به دموکرات‌ها، ایادی چین هستند و در راستای تامین منافع پکن گام بر می‌دارند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا