بین الملل

حمایت ترامپ از معترضان مسلح میشیگان

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت، «گرچن ویتمر» فرماندار ایالت میشیگان باید با معترضان به قوانین قرنطینه به توافق برسد

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، رئیس جمهور آمریکا در حمایت از معترضان مسلحی که قصد داشتند وارد ساختمان ایالتی کنگره در میشیگان شوند گفت، مسئولان این ایالت باید با آن‌ها به توافق برسند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت، «گرچن ویتمر» فرماندار ایالت میشیگان باید با معترضان به قوانین قرنطینه به توافق برسد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، ترامپ روز جمعه در پیامی توئیتری نوشت:‌ «فرماندار میشیگان باید [امتیاز] کوچکی بدهد و آتش را خاموش کند».

رئیس جمهور آمریکا در توصیف این معترضان که مسلسل به‌دست قصد داشتند وارد ساختمان ایالتی کنگره شوند گفت: «این‌ها مردمان بسیار خوبی هستند ولی عصبانی هستند. آن‌ها می‌خواهند به شکلی ایمن دوباره به زندگی بازگردند.با آن‌ها دیدار کنید، با آن‌ها صحبت کنید و به توافق برسید».

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

روز پنجشنبه صدها معترض که برخی نیز مسلح بودند، در اعتراض به تمدید قوانین قرنطینه در ایالت میشیگان، مقابل ساختمان ایالتی کنگره دست به تظاهرات زدند. آن‌ها که قصد داشتند وارد صحن قانون‌گذاری این ساختمان شوند، خود را به لابی این مجتمع رساندند اما با مقاومت نیروهای پلیس و کارکنان مواجه شده و مجبور به خروج از ساختمان شدند.

ترامپ که طرفدار پایان یافتن قرنطینه در شهرهای آمریکا و راه‌اندازی مجدد کسب‌وکارها است، طی هفته‌های اخیر بارها توئیت‌هایی با مظمون «آزاد کردن» ایالت‌ها منتشر کرده است.

اعمال قوانین قرنطینه و تعطیلی مراکز تجاری آمریکا موجب شده آمار بیکاری در این کشور به شکل سرسام‌آوری افزایش یابد. این در حالی است که کاهش نرخ بیکاری تا زمان پیش از شیوع ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده ترامپ برای پیروزی در انتخابات پیش رو بود.

منتقدان ترامپ معتقدند او مردم را به خشونت علیه فرمانداران و قانون‌گذاران دموکرات تحریک می‌کند. برخی معتقدند وی با انتشار توئیت‌هایی درباره آزاد کردن ایالت‌ها، به هواداران افراطی خود این پیام را می‌رساند که دست به اسلحه ببرند.

«کیلی مک‌اینانی» سخنگوی جدید کاخ سفید روز جمعه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حمایت ترامپ از معترضان مسلح گفت، رئیس جمهور از حق اعتراض در چارچوب قانون و با رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی دفاع می‌کند.

این در حالی است که «شانون بنر» سخنگوی پلیس میشیگان گفته است روز پنجشنبه اکثر معترضان ماسک به صورت نداشته و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز رعایت نکرده‌اند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا