بین الملل

اردوغان بعد از نااُمیدی از روسیه متوسل ترامپ شد

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) با ارسال نامه‌ای به «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود، بر لزوم تداوم همکاری دو کشور تاکید کرد

آرنا نیوز :: رئیس‌جمهور ترکیه با ابراز امیدواری برای تغییر رویکرد کنگره آمریکا در قبال این کشور، گفت تحولات منطقه غرب آسیا ضرورت همکاری واشنگتن و آنکارا را نشان داد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) با ارسال نامه‌ای به «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود، بر لزوم تداوم همکاری دو کشور تاکید کرد.

اردوغان در این نامه که همراه با کمک‌های درمانی و تجهیزات پزشکی ترکیه به آمریکا ارسال شد، به ترامپ گفت: «امیدوارم این کمک ناقابل، به شما در مبارزه با همه‌گیری [ویروس کرونا] و همچنین بهبودی شهروندانتان که به این ویروس مبتلا شده‌اند، کمک کند».

در حالی که آمریکا همچنان ترکیه را به اعمال تحریم آنهم به خاطر خرید یک سامانه پدافند موشکی از روسیه (اس-۴۰۰) تهدید می‌کند، اردوغان اما به ترامپ اطمینان خاطر داد که آنکارا بازهم هر کمکی که واشنگتن نیاز داشته باشد برای آن ارسال می‌کند.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه ضمن اشاره به تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا، توضیح داد: «تحولات اخیر منطقه ما بار دیگر اهمیت تداوم اتحاد آمریکا-ترکیه و همکاری به قوی‌ترین شکل آن را نشان داد».

اردوغان همچنین افزود: «باور دارم که ما می‌توانیم، به لطف درس‌هایی که از مبارزه با این ویروس گرفته‌ایم و توانمندی‌هایی که ارتقا داده‌ایم، پیشرفت بزرگی به سمت آینده در حوزه سلامت عمومی داشته باشیم».

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که کنگره و رسانه‌های آمریکا، اهمیت استراتژیک روابط دوجانبه دو کشور را درک کرده و تشریک مساعی بهتری داشته باشند.

هفته پیش منابع مطلع خبر دادند دولت ترکیه در پاسخ به درخواست کمک رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا، اولین محموله شامل تجهیزات درمانی و قطعات مورد نیاز برای ساخت دستگاه تنفس مصنوعی را به این کشور ارسال می‌کند.

صبح امروز بود که یک فروند هواپیمای حامل تجهیزات پزشکی و محافظت شخصی از یک پایگاه هوایی در آنکارا برای کمک به مقابله با ویروس کرونا، عازم ایالات متحده آمریکا شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا