بین الملل

بالاخره اولین مقام مورد تایید کره شمالی درباره وضعیت اون لب به سخن گشود

رئیس اتحادیه دوستی کره که مورد تایید دولت کره‌شمالی است گزارش‌ها درباره وخیم‌ بودن اوضاع جسمانی رهبر کره‌شمالی را غلط و ناصحیح توصیف کرد

به گزارش آرنا ، رئیس اتحادیه دوستی کره که مورد تایید دولت کره‌شمالی است گزارش‌ها درباره وخیم‌ بودن اوضاع جسمانی رهبر کره‌شمالی را غلط و ناصحیح توصیف کرد.

«الخاندرو کائو دو بنوس» رئیس اتحادیه دوستی کره‌ گفت که اطلاعات رسمی از سوی کره‌شمالی دریافت کرده که طی آن گزارش‌ها درباره وخیم بودن اوضاع جسمانی «کیم‌جونگ اون» رهبر کره شمالی را ناصحیح توصیف کرده است.

وی در پیامی در توئیتر نوشت:‌ «اطلاعات درباره شرایط وخیم جسمانی مارشال ما، کیم‌جونگ اون غلط و ناصحیح است.»

کائو هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرده که از کجا این اطلاعات را دریافت کرده و به تماس خبرگزاری «بلومبرگ» برای اطلاعات بیشتر پاسخ نداد.

اتحادیه دوستی کره،‌ نوامبر سال ۲۰۰۰ با هدف ایجاد روابط بین‌المللی با کره‌شمالی ایجاد شد. این گروه اعلام کرده که از ۱۲۰ کشور جهان عضو داشته و از سوی جمهوری دموکراتیک خلق کره نیز به طور کامل برسمیت شناخته شده است.این گروه تورهای مسافرتی به کره‌شمالی را سازماندهی می‌کند و کائو به طور مرتب به این کشور سفر می‌کند.

برخی رسانه های ژاپنی نیز شنبه بعد از ظهر مدعی ناموفق بودن عمل اولیه جراحی رهبر کره شمالی شدند. برخی رسانه های ژاپنی به نقل از منبع نزدیک به تیم معالجه کننده کیم جونگ اون نوشتند که عمل جراحی نخست روی وی موفق نبوده است.

به ادعای این منابع، رهبر کره شمالی کماکان زنده است اما مغز وی فعالیتی نشان نمی دهد. برخی اخبار نیز از اعزام یک تیم پزشکی چینی برای درمان رهبر کره شمالی حکایت دارد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا