بین الملل

گمانه زنی درباره وضعیت “اون”؛ کیم مرده است؟

رسانه های دولتی کره شمالی اخیراً گزارشی در مورد ارسال نامه های دیپلماتیک کیم و یا ارسال هدایا به شهروندان منتشر کرده اند اما از انتشار گزارش یا عکس هایی در مورد فعالیت های عمومی وی خودداری کرده اند

به گزارش آرنا ، اطلاعاتی مبنی بر وخیم بودن وضعیت جسمانی رئیس کشور کره شمالی و غیبت تقریبا طولانی او در انظار عمومی از ۱۱ آوریل (23 فروردین) گذشته، گمانه زنی ها در مورد بیماری سخت یا فوت کیم جونگ اون زیاد شده است.

روزنامه “دیلی ان کی” ارگان سیاسی اتباع کره شمالی مقیم سئول مخالف دولت پیونگ یانگ، روز جمعه به نقل از برخی منابع آمریکایی اعلام کرد که به رغم گسترش شایعات مبنی بر وخامت حال رهبر کره شمالی بعد از عمل جراحی، او را در حال قدم زدن در سواحل شهر بندری “وونسان” دیده اند و این موضوع مساعد نبودن حال وی را تایید می‌کند.

افراط در مصرف سیگار، چاقی و پرکاری را از علت های مستقیم و اصلی برای انجام عمل جراحی بر روی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کردند که از ماه اوت (مرداد ماه) گذشته از بیماری های قلبی و عروقی رنج می برد.

روزنامه “جونگانگ ایلبو”ی کره جنوبی نیز با استناد به برخی گمانه زنی های منابع کره شمالی خود اعلام کرد که رهبر کره شمالی به تازگی عمل رینوپلاستی (استندگذاری) قلبی انجام داده است.

«چین فنگ» در توئیتی در ویبو ادعا کرده است با توجه به اینکه خبر فوت پدر و پدر بزرگ کیم جونگ اون هم بعد از ۳۴ و ۵۱ ساعت منتشر شده است خبر فوت کیم هم با تاخیر اعلام می شود او ادعا کرده است که «خبر خود را حذف نخواهد کرد زیرا او هیچ وقت خبر دروغ منتشر نمی کند»، با این حال معلوم نیست که منبع یا استناد توئیت وی چه کسی یا چه رسانه ای بوده است.

در چین رسانه های حزب کمونیست این کشور که روابط نزدیکی با حزب کارگران کره شمالی دارند تا کنون در این مورد سکوت کرده اند یک مقام حزب کمونیست چین هفته گذشته گفته بود «معتقد است سلامتی کیم مشکلی ندارد و جای نگرانی نیست».

رسانه های دولتی کره شمالی اخیراً گزارشی در مورد ارسال نامه های دیپلماتیک کیم و یا ارسال هدایا به شهروندان منتشر کرده اند اما از انتشار گزارش یا عکس هایی در مورد فعالیت های عمومی وی خودداری کرده اند.

با این حال در دو هفته گذشته هیچ گزارشی درباره سفرهای رهبر کره شمالی یا عکس هایی از فعالیت های عمومی وی توسط رسانه های دولتی نزدیک به رهبر این کشور منتشر نشده است.

“کی سی ان ای” خبرگزاری رسمی کره شمالی از ۱۲ آوریل تا کنون خبری در مورد کیم منتشر نکرده است روزنامه “رودونگ سینمون” هم که یک روزنامه دولتی است از این تاریخ تا کنون در قسمت «فعالیت های کیم جونگ اون» هیچ مطلبی کار نکرده است.

رهبر ۳۶ ساله کره شمالی آخرین بار در ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) در انظار عمومی ظاهر شد زمانی که در جلسه حزب کارگران کشورش خواستار تدابیر شدید علیه ویروس کرونا شده بود، اما عدم حضور وی در مراسم بزرگداشت ۱۰۸ امین سالگرد تولد “کیم ایل سونگ” در ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین)، گمانه زنی هایی را در مورد سلامت وی ‌برانگیخته است وی از زمان تصدی مقام رهبری کره شمالی در اواخر سال ۲۰۱۱، سابقه نداشته است در این مراسم شرکت نکند.

با این حال مقامات کره جنوبی گمانه زنی ها در مورد بیماری کیم را رد کرده و می گویند هیچ علائم غیرمعمولی از سلامتی وی شناسایی نشده است و گزارش ها در این ارتباط ممکن است اشتباه باشد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا