بین الملل

تحرک مشکوک دریایی ترکیه در شرق مدیترانه

 ترکیه در روزهای گذشته تحرکات جدیدی را در شرق دریای مدیترانه و دریای اژه با حضور کشتی های جنگی، جنگنده و پهپادهای مختلف انجام داد

به گزارش آرنا ، ارتش ترکیه از برگزاری یک رزمایش بزرگ در دریای مدیترانه و «اژه» با شرکت انواع بالگرد، پهپاد، هواپیمای شناسایی و کشتی های جنگی خبر داد.

ترکیه در روزهای گذشته تحرکات جدیدی را در شرق دریای مدیترانه و دریای اژه با حضور کشتی های جنگی، جنگنده و پهپادهای مختلف انجام داد.

نیروی دریایی ترکیه در روزهای گذشته رزمایشی جهت حفظ آمادگی نیروهای خود را در دریای اژه و شرق دریای مدیترانه انجام داد. در این رزمایش چندین فروند کشتی جنگی، هواپیمای گشتزنی، بالگرد و پهپاد این کشور همراه با نیروهای مخصوص یگان دریایی این کشور شرکت کردند.

ارتش ترکیه با انتشار بیانیه ای ضمن اشاره به برگزاری موفق این رزمایش تاکید کرد که نیروهایش در تلاش برای مبارزه با کرونا نیز موفق عمل کرده اند.

ترکیه چندی است که به دلیل تنش با یونان و قبرس رزمایش های مختلف دریایی، زمین و هوایی برگزار می کند. این کشور در روزهای گذشته یک فروند کشتی حفاری خود را به منطقه دریایی مورد مناقشه با قبرس اعزام کرد. این اقدام با واکنش چند عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد مواجه شد.

دنبال اقدام جدید ترکیه در روزهای گذشته و اعزام کشتی حفاری خود به منطقه غنی از گاز متعلق به قبرس، برخی اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد واکنش نشان دادند. به نوشته «سایپرس میل» چین و فرانسه از اعضای دائم شورای امنیت به همراه ایتالیا روز چهارشنبه حمایت خود را از قبرس در این زمینه اعلام کردند.

 


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا