بین الملل

آیا اردوغان به کرونا مبتلا شده است؟

ابراهیم کالین، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری ترکیه، در این زمینه سخنان بسیار مهمی بیان کرد و گفت اردوغان در کاخ ریاست جمهوری در استانبول در قرنطینه است

به گزارش آرنا ، حضور نیافتن رئیس‌جمهور ترکیه در انظار عمومی در روز‌های اخیر موجب شد منابع مصری به موضوع ابتلای او به ویروس کرونا بپردازند.

پایگاه روزنامه الیوم السابع مصر در مطلبی نوشت: آیا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، به ویروس کرونا مبتلا شده است؟ این سؤالی است که با قدرت به علت غیبت غیرمنتظره اردوغان و ظاهر نشدن وی در مدت اخیر در انظار عمومی مطرح شده است و نام وی فقط از طریق بیانیه‌هایی که حزب حاکم یا سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه منتشر می‌کنند، مطرح می‌شود.

ابراهیم کالین، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری ترکیه، در این زمینه سخنان بسیار مهمی بیان کرد و گفت اردوغان در کاخ ریاست جمهوری در استانبول در قرنطینه است.

این سخنان بعد از انتشار خبر‌هایی درباره ابتلای اردوغان به کرونا مطرح شد؛ چرا که در روز‌های اخیر در انظار عمومی ظاهر نشده است.

کالین این سخنان را از طریق انتشار ویدئویی در حساب رسمی ریاست جمهوری ترکیه در پایگاه‌های اجتماعی منتشر کرد و گفت: «ما تابع قوانینی هستیم که وزیر بهداشت اعلام کرده است.

ما اکنون در استانبول در کنار رئیس جمهور هستیم، زیرا او به دقت از قوانین پیروی می‌کند تا الگویی برای ما باشد.»

به نوشته پایگاه «ترکیا الان» وابسته به مخالفان نظام ترکیه، وی در پاسخ به این سؤال شهروندان که چرا رئیس جمهور در این شرایط دشواری که مردم با توجه به نابسامانی بخش بهداشتی و شیوع ویروس کرونا در کشور رنج می‌برند، در انظار عمومی ظاهر نمی‌شود گفت: «البته شهروندان مشتاق دیدار رئیس جمهور هستند این برای شهروندان آسان نیست، زیرا او رئیس جمهور ملت است.»

در ادامه این مطلب آمده است در حالی که آمار جان‌باختگان و مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه رو به افزایش است همزمان با افزایش موج خشم مردمی، رهبران حزب عدالت و توسعه حاکم بر این کشور در پایگاه‌های اجتماعی با انتشار عکس‌های رجب طیب اردوغان با هشتگ شبی با عکس‌های اردوغان با یکدیگر رقابت کردند.

در همین حال روزنامه «جمهوریت» ترکیه نوشت اعضای حزب عدالت و توسعه جمعه شب گذشته با انتشار عکس‌های مختلف اردوغان در توئیتر با هشتگ «شب عکس‌های اردوغان» به رقابت پرداختند.

الیوم السابع در ادامه نوشت: اما توئیتی که کاربران آن را غیرعادی‌ترین عکس توصیف کردند مربوط به وزیر علوم و صنایع و فن‌آوری بود که با عکسی در این هشتگ شرکت کرد که در آن اردوغان با لباس ورزشی در حال بازی بسکتبال است.

در حالی که روزنامه‌نگاران طرفدار دولت ترکیه به سرعت در این هشتگ شرکت کردند برخی اعلام کردند برگزاری این مسابقه اینترنتی در حمایت از رئیس جمهور در پایگاه‌های اجتماعی در پاسی از شب نامفهوم است و این موضوع علامت سؤالی درباره واقعیت ابتلای رئیس جمهور به کرونا ایجاد کرده است.

در انتهای این مطلب آمده است: بسیاری از افراد پیش‌بینی کردند شاید این اقدام، غیبت غیرمنتظره رئیس جمهور از عرصه سیاسی و قرنطینه شدن در کاخ ریاست جمهوری در استانبول را تفسیر می‌کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا