بین الملل

گوترش به ترامپ: الان وقت تحریم سازمان بهداشت جهانی نیست

دبیر کل سازمان ملل متحد از اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در قطع حمایت مالی از سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه همه‌گیری بیماری «کووید-۱۹» انتقاد کرد

به گزارش آرنا ، دبیر کل سازمان ملل متحد از اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در قطع حمایت مالی از سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه همه‌گیری بیماری «کووید-۱۹» انتقاد کرد.

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در قطع حمایت مالی از سازمان جهانی بهداشت واکنش نشان داد.

دبیر کل سازمان ملل متحد خطاب به ترامپ گفته است الان وقت قطع حمایت مالی از سازمان جهانی بهداشت نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد کمک‌های مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را معلق کرده است.

دونالد ترامپ که به شدت در آمریکا بابت نحوه مدیریتش در خصوص شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته در روزهای گذشته سازمان بهداشت جهانی را هدف حملات لفظی قرار داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا چندین بار طی روزهای گذشته سازمان بهداشت جهانی را به جانبداری از چین و تلاش برای پنهان کردن اطلاعات اولیه در خصوص شیوع کرونا متهم کرده است.

ترامپ در بیانیه بامداد چهارشنبه سازمان جهانی بهداشت را به «سوءمدیریت و پنهان‌کاری» در بحران ناشی از شیوع کرونا متهم کرد.

ترامپ گفته «این بیماری می‌توانست از همان آغاز مهار شود». او همچنین ادعا کرده سازمان بهداشت جهانی، «اطلاعات نادرست چین» درباره این ویروس را ترویج کرده است.

ترامپ در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید همچنین گفت: «سازمان بهداشت جهانی در عمل به وظایف پایه‌ای خود شکست خورده و باید پاسخگو شود.»


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا