بین الملل

برای نخستین بار در تاریخ؛ اعلام «فاجعه بزرگ» در ۵۰ ایالت آمریکا

رئیس‌جمهوری آمریکا برای نخستین بار در طول تاریخ، به طور همزمان در هر ۵۰ ایالت این کشور به دلیل شیوع کرونا حالت فاجعه ملی اعلام کرد.

به گزارش آرنا ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای نخستین بار در طول تاریخ، به طور همزمان در هر ۵۰ ایالت این کشور به دلیل شیوع کرونا حالت فاجعه ملی اعلام کرد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا دیروز شنبه در ایالت «وایومینگ» نیز فاجعه ملی اعلام کرد.

به این ترتیب، در حال حاضر، تمامی ۵۰ ایالت آمریکا به دلیل شیوع کرونا در وضعیت فوق‌العاده به سر می‌برند.

خود ترامپ نیز در مصاحبه تلفنی که با فاکس نیوز داشت، گفت: برای نخستین بار در تاریخ کشور، در همه ۵۰ ایالت آمریکا «فاجعه بزرگ» اعلام می‌کنم.

این در حالی است که وی بلافاصله مدعی شد: به زودی تصمیمی درباره لغو محدودیت‌ها اتخاذ می‌شود.

البته شتابزدگی ترامپ برای عادی کردن روند زندگی، بیشتر از بابت ممانعت از رکود اقتصاد به عنوان اصلی‌ترین برگ برنده وی در انتخابات ۲۰۲۰ است.

آمارهای منتشرشده از سوی نهادهای دولتی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور که پیش از این در تعداد موارد ابتلا به کرونا گوی سبقت را از همه کشورها ربوده بود، اکنون از لحاظ شمار مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا نیز به رتبه اول جهان صعود کرده است.

تاکنون بیش از 505 هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا شناسایی شده‌اند و آمریکا از این لحاظ با فاصله‌ای بسیار چشمگیر نسبت به کشور دوم یعنی اسپانیا (حدود 162 هزار مورد ابتلا) همچنان جایگاه اول جهان را در اختیار دارد.

در آمریکا ۲۰ هزار و ۵۰۴ نفر در اثر ابتلاء به کرونا فوت کرده‌اند تا این کشور به لحاظ شمار قربانیان صدرنشین جدول جهانی باشد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا