بین المللویژه ها

منابع سعودی: بن‌سلمان قبل از ماه رمضان بر تخت شاهی تکیه می‌زند

منابع سعودی با اشاره به بگیر و ببندهای ولیعهد عربستان از تکیه زدن وی بر تخت شاهی قبل از ماه رمضان پرده برداشتند.

به نقل از القدس العربی، یک منبع نزدیک به دربار پادشاهی عربستان فاش کرد: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به دنبال تکیه زدن بر تخت شاهی قبل از ماه رمضان است.

این منبع بیان کرد: علت بازداشت احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف از سوی محمد بن سلمان این است که وی می‌خواهد قدرت را در عربستان به دست بگیرد و به زودی پادشاه این کشور شود.

منبع مذکور تاکید کرد: بسیاری در داخل آل سعود بر این باورند که محمد بن سلمان به دنبال تکیه زدن بر تخت شاهی قبل از رمضان، ماه آینده یا زمان برگزاری نشست جی بیست در ریاض و قبل از پایان دوره دونالد ترامپ است زیرا نگران است که رئیس جمهور بعدی آمریکا از وی حمایت نکند.

دو منبع وابسته به آل سعود هم فاش کردند که احمد و محمد بن نایف پس از اینکه به اوضاع اعتراض کردند و بر خلاف بقیه که با اوضاع کنار آمدند و وقت خود را به سرگرمی شکار در صحرا و یا ماهیگیری می‌گذرانند، رفتار نکردند، بازداشت شدند.

به گفته این دو منبع؛ محمد بن سلمان همه عوامل محمد بن نایف را حذف کرده است و بن نایف قدرت هیچ کاری را ندارد. بسیاری از این عوامل محمد بن نایف در تبعید به سر می‌برند یا از مناصبشان عزل شده اند.

منابع سعودی اعلام کردند: با بازداشت احمد بن عبدالعزیز همه آمال مخالفان محمد بن سلمان برباد رفته است. پس از اینکه محمد بن سلمان همه مخالفان را کنار زد جز احمد بن عبدالعزیز باقی نمانده بود و مخالفان وی را راس جنگ علیه محمد بن سلمان می‌دانستند. مخالفان پس از قتل خاشقجی بسیار امیدوار بودند که احمد بن عبدالعزیز بر محمد بن سلمان تاثیر بگذارد اما انتظار بیجایی بود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا