برگزیده هابین الملل

سازمان جهانی بهداشت: اروپا اکنون کانون کرونا در جهان است

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به کشورهای اروپایی در مورد شیوع کروناویروس هشدار داد و خطاب به آنها تاکید کرد: اجازه ندهید این آتش شعله ورتر شود.

همزمان با اعلام ۱۵ روز وضعیت اضطراری در اسپانیا، سازمان جهانی بهداشت خواستار آن شد تا اقدامات لازم برای مقابله با همه‌گیری کروناویروس در کشورهای اروپایی تشدید شود و کشورها اجازه ندهند وضعیت بحرانی‌تر شود.

«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: اکنون تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا با کروناویروس درگیر هستند و تعداد افراد آلوده به این ویروس در این منطقه به ۲۵ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: اروپا به کانون همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ تبدیل شده و تعداد موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در اروپا نسبت به مابقی کشورهای جهان به استثنای چین فراتر رفته است.

در سراسر این قاره و خارج از آن دولت‌ها اقدام به تعطیل کردن مدارس، اعمال محدودیت در مرزها، لغو مراسم و مسابقات فرهنگی و ورزشی کرده‌اند. همچنین در برخی از کشورها وضعیت اضطراری اعلام شده است.

رئیس بخش بیماری‌های نوظهور در سازمان جهانی بهداشت نیز در اظهاراتی گفته است که امکان ندارد اعلام کرد چه زمانی همه‌گیری این بیماری در جهان به اوج خود می‌رسد.

به گزارش روزنامه گاردین، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر اینکه کشورها باید رویکرد جامعی نسبت به همه‌گیری این بیماری اتخاذ کنند، افزود: تنها انجام تست تشخیصی کروناویروس کافی نیست. همچنین محدود کردن تماس‌ها و قرنطینه کردن به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه لازم است تمامی اقدامات در کنار هم اجرایی شوند. لذا ضرورت دارد افراد آلوده به این ویروس شناسایی شده، تحت آزمایش قرار گیرند و درمان شوند تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا