بین الملل

شب خونبار در عراق؛ آمریکا چند پایگاه نظامی را هدف قرار داد

نکات برگزیده مطلب
  • تحولات عراق
  • شب خونبار در عراق؛ آمریکا چند پایگاه نظامی را هدف قرار داد

جنگنده‌های آمریکایی بامداد روز جمعه به پایگاه‌های الحشدالشعبی، پلیس، ارتش عراق و فرودگاه کربلا تجاوز کردند. در همین حال وزیر دفاع آمریکا نیز طی بیانیه ای مدعی شد دیشب فقط 5 انبار مهمات از نیروهای تحت حمایت ایران را هدف قرار داده است.

به گزارش سومریه نیوز، ارتش عراق در بیانیه ای اعلام کرد : «ساعت 1:15 دقیقه بامداد روز جمعه آمریکا از طریق بمباران هوایی به پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی و گروه‌های ضربت و گردان نوزده ارتش تجاوز کرد.»

در همین حال پنتاگون نیز مسئولیت حمله به پایگاه‌های حزب‌الله عراق قبول و مدعی شد که 5 هدف که اغلب آنها انبار تسلیحاتی بوده را هدف قرار داده است.

در بیانیه پنتاگون آمده حمله‌ای که ائتلاف بین‌المللی انجام داده دفاعی بوده و پاسخ مستقیم به تهدیدی است که گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی بوجود آورده‌اند.
پنتاگون در ادامه بیانیه خود آورده است: «گروه‌های تروریستی در عراق باید حملات به نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف را متوقف کنند در غیر این صورت با پیامدهای آن در مکان و زمانی که انتخاب می‌کنیم مواجه خواهد شد.»

شبکه خبری المیادین نیز بامداد روز جمعه گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی دست کم سه حمله هوایی به «جرف الصخر» و «السعیدات» انجام دادند.
منابع المیادین خبر دادند که جنگنده‌های آمریکایی در حمله به منطقه السعیدات در بخش «جرف الصخر» یک بخش درمانی و یک پایگاه نگهداری از تجهیزات نظامی را بمباران کردند.

بر اساس گزارش‌ها، جنگنده‌های آمریکایی فرودگاه در حال ساخت کربلا را نیز بمباران کرده و طبق گفته منابع عراقی یکی از کارمندان در این بمباران کشته شده است.

رسانه‌های عراقی خبر دادند که در حمله جنگنده‌های آمریکایی 2 پلیس استان بابل کشته شده و 7 نفر دیگر نیز مجروح شدند که سه نفر از آنها از نیروهای الحشد الشعبی، دو نفر از نیروهای ارتش و دو نفر از نیروهای وزارت کشور بودند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا