برگزیده هابین الملل

معافیت کرونایی شورای امنیت به کره شمالی

شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه برای کمک به کره شمالی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سومین معافیت تحریم‌های خود را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری کی بی‌اس، کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل سومین معافیت از تحریم‌های خود را برای تهیه تجهیزات پزشکی کره شمالی و برای کمک به جلوگیری از ویروس کرونا تصویب کرد.

این کمیته از آخرین مصوبات مربوط به رفع تحریم‌ها که توسط سازمان بهداشت جهانی درخواست شده بود، در وب سایت خود رونمایی کرد.

مصوبه معافیت تحریم‌های شورای امنیت شامل شامل ۶۰۰ دماسنج، ۲۰ دستگاه لارنگوسکوپ، ۴۰ دستگاه تنفس مصنوعی، ۲۰ دستگاه‌اندازه گیری اکسیژن خون و تجهیزات و دستگاه‌های مختلف مربوط به آزمایش ویروس کروناست.

کمیته شورای امنیت اعلام می‌کند که تصویب معافیت تحریم‌ها برای کمک به کره شمالی برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا صورت گرفته است.

فدراسیون بین المللی جوامع صلیب سرخ و هلال احمر (IFRC) و پزشکان بدون مرز پیش از این معافیت تحریم‌ها را برای تحویل تجهیزات امدادی به کره شمالی صادر کرده بود.

کره شمالی ادعا می‌کند که هنوز گزارشی از ویروس کرونا در این کشور گزارش نشده است، اما تلاش‌های همه جانبه‌ای از جمله قرنطینه، بستن مرزها و تأخیر در شروع ترم جدید مدرسه را برای جلوگیری از این ویروس کشنده انجام داده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا