برگزیده هابین الملل

تروریست‌ها در شرق استان ادلب سوریه تلفات سنگین دادند

جنگنده‌های سوری و روس در یک عملیات مشترک موفق شدند در شرق استان ادلب، شصت عنصر تروریستی وابسته به ترکیه را از پای درآورند.

عملیات و درگیری نیروهای ارتش سوریه در شرق استان ادلب واقع در شمال غرب این کشور، همچنان ادامه دارد.
یک منبع نظامی حاضر در لشکر ۲۵ عملیات ویژه ارتش سوریه که در ادلب حضور دارد، از جزئیات ناکام گذاشتن نقشه تروریست‌ها در غرب شهر «معره النعمان» پرده برداشت.
این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که شماری از عناصر تروریستی ائتلاف «هیئة تحریر الشام» و سایر عناصر وابسته به ترکیه، قصد داشتند به مواضع ارتش سوریه در غرب معره النعمان حمله کنند.
وی تأکید کرد، همزمان با این مسئله، بیانیه‌های هواپیماهای شناسایی روسیه نیز حاکی از این بود که شمار زیادی از تروریستها را در اطراف شهرک «دیر سنبل» مشاهده کرده که تجهیزات نظامی زیادی در اختیار دارند.
این منبع ادامه داد: «۸۰ فرد مسلح [تروریست] به پنج گروه مساوری تقسیم و هر کدام از آنها در یک مسیر جمع شده بودند» و جنگنده‌های سوری و روس نیز این عناصر را هدف قرار دادند.
به گفته منبع مذکور، در جریان این حملات، ۶۰ تروریست کشته و سایر عناصر باقی مانده نیز زخمی شدند. کما اینکه هشت خودروی زرهی از جمله چند خودروی متعلق به ترکیه که در اختیار تروریستها قرار گرفته بود، منهدم شد.
این حمله قرار بود همزمان با حمله‌ای صورت گیرد که عناصر جبهه النصره و «اجناد القوقاز» به سمت مواضع ارتش سوریه در غرب شهر راهبردی «سراقب» انجام دادند.
ارتش سوریه این حمله تروریست‌ها را نیز دفع کرد. ابتدا عناصر النصره موفق به پیشروی در شهرک «النیرب» شدند، ولی نیروهای سوری، این منطقه را کاملا به تسلط خود درآورد.
ارتش سوریه از چهارم بهمن ماه جاری عملیاتی را در استانهای ادلب و حلب آغاز کرده و همچنان ادامه دارد. ترکیه و سایر حامیان گروه‌های تروریستی، مخالفت خود را با این عملیات اعلام کرده‌اند، ولی نیروهای سوری تأکید دارند که باید سراسر خاک این کشور از تروریستها پس گرفته شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا