برگزیده هابین الملل

پیش بینی مکرون درباره آینده معامله قرن

رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه در احتمال موفقیت طرح سازش دولت آمریکا، موسوم به معامله قرن ابراز تردید کرد.

ماکرون در پاسخ به سوال روزنامه فیگارو در خصوص این طرح گفت: «من به طرح دو دولتی اعتقاد دارم.» ماکرون در این خصوص توضیحات بیشتر ارائه نکرد.

به نوشته رویترز، ماکرون گفت که خودش طرحی در این خصوص ارائه نخواهد کرد، اما عنوانکرد که طرح دونالد ترامپ ممکن است از ریل خارج شود.

رئیس‌جمهور فرانسه در پاسخ به سوالی درباره معامله قرن گفت: «برای برقراری صلح، لازم است دو طرف رضایت داشته باشند. با رضایت یک طرف نمی‌توان به آن نقطه رسید.»

معامله قرن، طرحی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشتم بهمن ماه جاری در کنار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این طرح را علنی کرد.

ترامپ در این طرح، مدعی شد که قدس متعلق به رژیم صهیونیستی خواهد بود و مردم فلسطین نیز باید شهرکی به نام «ابودیس» را که در شرق قدس قرار دارد، به عنوان پایتخت خود انتخاب کنند.

در همین ارتباط، «عودید گرانوت» کارشناس مسائل عربی تأکید کرد که دولت آمریکا تلاش بسیاری کرده تا نظام‌های حاکم عربی را قانع کند که معامله قرن را بپذیرند و به آن اعتراض نکنند و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی مأمور شده است تا «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مجبور کند که این معامله را بپذیرد


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا